Ennyi légterelőt még sosem aggattak egy Alpine A110-re

2023.05.03. 16:19

Bátran kijelenthetjük, hogy nem létezik nagyobb hegyiverseny az amerikai Pikes Peak International Hill Climbnál. A legendás viadalt 1916-óta rendezik meg évente, autógyártók és versenycsapatok körében – a Nürburgring Nordschleiféhoz hasonlóan – pedig egyfajta presztízskérdés, hogy az egyes kategóriákban éppen ki tartja a rekordot.

Egy ideje már tudjuk, hogy újabban az Alpine is a csaknem 20 kilométeres, 156 kanyart tartalmazó aszfaltcsík meghódítására készül, most pedig végre azt is megleshettük, hogy mivel. Az alaposan átfaragott A110 a gyártó szerint elsősorban különleges aerodinamikai megoldásaival és felhúzott motorjával győzheti le a konkurenciát.

Az autó elöl hatalmas splittert és aerodinamikus tükröket kapott, az igazán érdekes megoldásokat azonban hátul találjuk. Azonnal szembetűnik a hatalmas, két darabból álló hátsó szárny, melyet egy Le Mans-i prototípus stílusú cápauszony szel ketté, de szintén figyelemfelkeltő a méretes diffúzor és a hátsó kerekek mögötti oldalsó légterelő is.

A motorral kapcsolatban nem árult el sokat a gyártó, ám annyi kiderült, hogy a tetőn elhelyezett légbeömlőre a megnövekedett levegőszükséglet miatt van szükség, a teljesítmény pedig 500 lóerő körül alakul.

A 950 kilós, Time Attack 1 szabályrendszer szerint épült A110 tesztelése már múlt héten megkezdődött a Lurcy-Levis versenypályán, melyet még két dél-franciaországi próba követ a Pikes Peak viadal előtt.