Egy sajtótájékoztató keretében jelentette ki a BKK vezérigazgatója, Walter Katalin, hogy az ő ajánlásuk szerint maradjon a jelenlegi közlekedési rend a Lánchídon. Vagyis csak buszok, biciklisek, taxisok – és majd gyalogosok – használhassák a hidat.
A javaslat viszont nem légből kapott: a BKK a Lánchíd tesztidőszakáról elemzést készített, aminek eredményeiről a BKK Mobilitásfejlesztés igazgatója számolt be. Bodor Ádám hangsúlyozta, hogy az egyik látványos eredmény az lett, hogy a Lánchídon áthaladó 16-os és 105-ös busszal utazók nagyjából két percet tudtak megpsórolni. A buszok menetideje Pestről Budára a csúcsidőn 54, a teljes napot vizsgálva pedig 44 százalékkal csökkent. Valamint ennek hatására a közösségi közlekedést választók száma is nőtt 2019-hez képest: havi 14 ezerről 16 ezerre – számolt be róla a Telex.
Pozitív hozadékként megemlítették, hogy a híd környékén jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsájtás mértéke, ami lehetőséget nyit arra, hogy új zöldfelületeket hozzanak létre a híd két oldalán. Valamint már nem csak két buszjárat veszi igénybe a Lánchidat, hanem öt. Bodor emellett elmondta, hogy naponta kb. kétezer kerékpáros halad át a hídon.
A vizsgált időszakban a Waze adatai alapján 14 százalékkal csökkent a dugóban eltöltött idő a fővárosban, munkanapokon pedig 40 ezer járművel csökkent a hidak összforgalma.
Karácsony Gergely kedd reggel a Jazzy Rádióban arról beszélt, hogy a Lánchíd felújítása ütemezetten halad, a kivitelező mindennel elkészül határidőre. Jelenleg azt a részt újítják fel, ahol a gyalogosok közlekednek. A főpolgármester is megtartaná a jelenlegi forgalmi rendet a hídon, viszont ő is hangsúlyozta, hogy erről nem ő dönt, hanem a "főnökei", vagyis szavazás lesz róla.
A Lánchíd felújítása 2021 júniusában ért oda , hogy le kellett zárni a közúti forgalom és a gyalogosok elől. Tavaly decemberben jött a korlátozott nyitás, amelynek eredményeként a fent említett járművek számára (busz, kerékpár, motor, roller, taxi) átmehetnek rajta. Utóbbi döntésről Békés Dóra kollégánk túrós tésztával példálózó véleménycikke itt olvasható .