Az elektromos autókat gyártó Fisker Inc., amely bérgyártásban állíttatja elő autóit, a halvány év eleji szereplés után erőteljesen fel akarja pörgetni termelését.
A Fisker Inc., az elektromos autókat gyártó startupok népes táborának egyik tagja, nagyobb veszteségről számolt be első idei negyedéve után, mint amekkorára a befektetők számítottak – írja a CNBC.
A vállalat vezetősége azzal magyarázza a gyenge szereplést, hogy a vállalat Ocean névre keresztelt SUV-jának esetében a gyártást nem sikerült zökkenőmentesen beindítani. Henrik Fisker vezérigazgató arra számít, hogy az Ocean az Egyesült Államokban májusban megkapja az összes szükséges engedélyt ahhoz, hogy elkezdjék értékesíteni.
Közben a vállalat Európában a napokban kezdte meg az értékesítést. Az Ocean talán legfontosabb különlegessége, hogy a legnagyobb hatótávolságú változata a gyártó ígérete szerint akár 700 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel - kellemes időjárási körülmények között.
Az autó ára az USA-ban 37,5 ezer dollárról indul (12,7 millió forint), Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban a többet tudó változat ára 70 ezer euró (26 millió forint). A vártnál gyengébb első negyedéves gyorsjelentés megjelenése után hét százalékkal gyengültek a Fisker-részvények.
Az autógyártó nettó vesztesége január-márciusban 120,6 millió dollár volt, szemben 2022 első három hónapjának 122,1 milliós veszteségével. Az árbevétel 198 ezer dollár volt. A negyedév végén 652,5 millió dollár készpénztartalékkal rendelkezett a cég. Az év első három hónapjában 47 millió dollár folyt be a kasszába egy részvénykibocsátás eredményként, ám ennek ellenére kisebb a tartalék a 2022 végi 736,5millió dollárnál.
A Fisker állítása szerint 65 ezer Oceant rendeltek meg a vevők május elejéig. Ez nagyjából ugyanannyi, amennyiről februárban számoltak be. Hatezren jelentkeztek az autógyártó következő, alacsonyabb árú villanyautójára, a Pearre. A Peart a tajvani Foxconn bérgyártó fogja gyártani 2025-től abban az Ohio államban lévő üzemben, amely korábban a General Motorsé volt, majd egy másik startup autógyártóhoz, a Lordstown Motorhoz került.
Az Oceanből a Fisker tervei szerint idén 32-36 ezer készülhet a cég ausztriai bérgyártó partnerénél, a Magna Internationnél, szemben a korábbi több mint 42 ezres tervvel. Henrik Fisker elmondása szerint, ha minden rendben lesz a beszállítóival, akkor a második negyedévben 1400-1700 autót gyárthatnak, majd az év végéig havi 6000-re futtathatják fel a termelést. Május végére a gyártás elérheti a napi 55 autós szintet.