Az autóversenyzéshez hasonlóan a pályanapozás is veszélyes üzem, hiszen az utcaihoz képest óriási terhelésen működik ilyenkor a technika. A minimum a gyárival megegyező, hibátlan műszaki állapot alapvető követelmény, ha valaki felgurul egy versenypályára az autójával. Különösen igaz ez a Nürburgringre, ahol egy erősebb autóval a tempó se gyenge.
Egy nagyon apró problémából vagy figyelmetlenségből is bármikor kifejlődhet egy katasztrófa. Nemrég meg is történt: egy éppen a kanyarban verető Merci AMG – E55 vagy E63 – kombinak egyszerűen lerepült a bal hátsó kereke. A szorult helyzetnek végül aránylag szerencsés vége lett, hiszen az autó simán csak kicsúszott és végül megállt.
A Mercedes biztosan nem úszta meg sérülés nélkül, de a sofőrnek szerencsére nem lett baja, bár az biztos, hogy rendesen megrémült. A videón jól látszik, hogy először füst látszik a hátsó kerékjárati ív környékéről, a következő pillanatban pedig már repült is a drága alufelni a szalagkorlát felé, a kombi pedig szárnyaszegetten csúszik utána.
Az nem derült ki, hogy mi okozta a problémát, de a legvalószínűbb, hogy hanyagul meghúzott, vagy elnyíródó kerékcsavarokról lehetett szó. Egy ilyen helyzetnek egy nagyon csúnyán összecsukott autó és egy komolyabb sérülés is lehetett volna az eredménye, de végül a tulaj elég olcsón megúszta a balesetet.
Forrás: statesidesupercars - Youtube