Napokon belül befejeződik az M3-as metró felújítása, május 22-én, hétfő délutántól minden állomáson megállnak a teljes vonalon, azaz a Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekedő szerelvények.
Öt és fél év sok idő, de ennyi kellett, hogy teljesen befejezzék az M3-as metró felújítását. A rekonstrukció utolsó ütemében a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomások újultak meg. A két állomás átépítése azért maradt a folyamat legvégére, mert a felújítás ideje alatt itt fordultak meg a szerelvények.
Előreláthatólag május 22-én, hétfőn a délelőtti órákban adják át a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomásokat, így aznap délutántól már minden állomáson megállnak a teljes vonalon közlekedő M3-as metró szerelvényei - írta a BKK.
Viszont az állomások környezetében kisebb, a metróközlekedést nem befolyásoló, és közvetlenül nem a felújításhoz kapcsolódó munkákra még számítani lehet az elkövetkezendő hetekben.
Viszont kismértékben a felszíni közlekedés is változni fog hétfő délutántól. Az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok a továbbiakban nem közlekednek, majd május 23-tól, keddtől a 34-es és a 106-os buszok újra a Göncz Árpád városközponttól indulnak és oda érkeznek. Változik az 1M villamos jelzése is: június 1-től 1A jelzéssel, de továbbra is a Bécsi út / Vörösvári út és a Népliget között járnak a villamosok.
Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. A felújítás alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.
Az elmúlt időszakban minden állomás új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.