Ismét hazai pályán győzték le a Porschét
Beállította a sorozatgyártású villanyautók köridejének rekordját a Tesla a Nürburgring pénteki tesztnapján. A pályán már évek óta küzd egymással a Porsche és a Tesla a kategóriaelsőségért, az első összecsapásra 2019 őszén került sor, akkor Elon Musk a Porsche köridejének bejelentésére csak egy mondattal reagált: „Model S on Nürburgring next week” – és tényleg, a következő héten már ott köröztek a korábban még sose látott, aerodinamikai elemei alapján erősen a Napi Ták rovatunkba illő prototípusok. A részletes történésekről Karotta anno egy hosszú videóban emlékezett meg, aki a bővebb storyra kíváncsi, itt utánajárhat.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, megjelent a Model S Plaid utcai kiadása és a Porsche is ismét megdöntötte a Tesla 2019-ben a rivalizálás első körében beállított rekordját. Tesláék úgy érezték, meg kéne futtatni a mostmár valóban megvásárolható Plaidet is az aszfaltcsíkon, nyilván pályára alkalmassá tett bukócsövezéssel, illetve az Amerikában már rendelhető gyári „Track Pack” pályacsomaggal. Korábban már volt ugyan utcai Plaid a pályán, hivatalos rekordkísérletként, de azon még nem volt Track Pack.
A mostani idő 7 perc, 25 másodperc és 231 ezred másodperc, amivel körülbelül 8 másodpercet vertek a Porsche korábbi rekordjára és így mostmár ismét övék a leggyorsabb utcai elektromos autó. A leggyorsabb elektromos autó rekordját összetettben a Volkswagen ID.R épített versenyautó tartja, 6:05.336-os idővel, ami hajtásmódtól függetlenül a második legjobb idő a pályán.