A Volvo hivatalosan is megmutatta legkisebb tisztán elektromos autóját, az EX30-at. A bemutatóhoz egy egészen pofás „kicsomagolós”, unboxing videót is készítettek.
Amikor a Volvo azt mondta, hogy ez lehet az eddigi legkisebb SUV-juk, nem hazudtak: az EX30 4,2 méter hosszú, visszapillantókkal együtt picivel több mint két méter széles, magassága pedig pár centivel haladja meg a másfél métert. Dizájnban teljes mértékben hozza az elmúlt évek Volvo dizájnját, egyedüli újításnak talán a C-oszlopba épített féklámpákat nevezhetjük, amelyek alatt a „szokásos” helyre is kerültek lámpák, amik alul-felül összekötődnek egy-egy fekete csíkkal. Első fényszóróin nem változtattak sokat a többi Volvóhoz képest, nappali menetfénye a „Thor kalapácsa” maradt.
Az autót öt féle színben lehet majd választani, de ebből csak kettőt említettek meg: a „Cloud Blue” kéket (ezt láthatjuk a fotókon) és a „Moss Yellow” sárgát.
A belterében már-már görcsösen ügyeltek arra, hogy a lehető legpuritánabb legyen minden, és nehogy bármi szem előtt legyen. Ily módon lett a dupla pohártartó/tárolórekesz elrejtve a kartámasz alá, amit nem a kartámasz kinyitásával, hanem fiókos módon tudunk kihúzni. Belül a kilincsek viszont érdekes módon nincsenek elrejtve, sőt, kiállnak az ajtóból. Csaknem mindenhova dugtak hangulatvilágítást, ami azért sokat tud dobni a túlzottan letisztult beltéren.
A gombokat, kapcsolókat alaposan kispórolták a letisztultság nevében, ugyanis az első ablakok kapcsolóin (ami a kartámaszon van) és az ajtózár gombjain kívül csak a kormányon találhatunk gomb-szerűségeket. Szóval csaknem mindent az érintőképernyős infotainment-rendszeren kell kezelni, amin futtható az Android Auto és az Apple Carplay is.
Meghajtások, akkupakkok, motorok
Az EX30 kétféle akkumulátorral és háromféle hajtáslánccal választható. A legolcsóbb az egymotoros, hátsókerék hajtású, LFP-akkumulátoros verzió, ezt kimondottan városi közlekedésre ajánlják. A következő az egymotoros, NMC-akksis verzió, aminek a hatótávja 480 kilométer. A harmadik pedig a dupla-motoros, négykerékmeghajtású, NMC-akkumulátoros verzió, ami a legerősebb: 315 kW, vagyis 428 lóerős, amivel a 0-100-as sprintet 3,6 másodperc alatt teszi meg - ezzel pedig ez lett a legjobban gyorsuló Volvo.
A kiterjesztett hatótávolságú dupla-motoros változat töltési kapacitása 153 kW, a normál hatótávolságúé pedig 134 kW. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 25 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra lehet tölteni az akkumulátort. Az autó központi kijelzőjén és alkalmazáson keresztül is be lehet állítani az töltési teljesítményt, a maximális töltési szintet és azt, hogy mikor szeretnénk elkezdeni a töltést.
A Volvo fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az EX30 gyártásának széndioxid-kibocsátása az eddigi legalacsonyabb a többi modellhez képest.
2024-től az EX30-nak lesz egy különleges, Cross Country kiadása is, ami számos egyedi felszereltséggel, például nagyobb hasmagassággal, 19 vagy 18 colos felnikkel és egyedi gumiabroncsokkal is kérhető.
Na, de az ár: a legolcsóbb EX30 az ígéretek szerint 36 ezer euróba, vagyis 12,3 millió forintba fog kerülni. Az autó egyes országokban már előrendelhető.