A Lexus nemrég bemutatta a GX legújabb generációját, mely minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a terepezésre. Az LX kistestvére akár hét embert befogad, 3,6 tonnát elhúz és még jól is néz ki.
A motorháztető alatt egy 3,4 literes duplaturbós V6-os lapul 349 lóerővel, melyhez egy tízsebességes automata váltó kapcsolódik. A fogyasztás a gyártó szerint vegyesben 13,8 liter, de ezt a később érkező hibrid változat lejjebb tornászhatja.
A GX három felszereltségi szinttel rajtol, melyekből „+" jelölésű bővített változata is elérhető. A Premium és a Luxury az állandó összkerékhajtás és a zárható középső differenciálmű ellenére elsősorban aszfaltos használatra szolgál, az Overtrailnél viszont a terepezésen van a hangsúly. Itt már ballonosabb Toyo Open Country terepgumikat, nagyobb nyomtávot, elektromosan zárható hátsó difit és kéttónusú fényezést kapunk.
A fűthető-hűthető első üléspár, a 14 colos infotainment rendszer, az elektromos csomagtérajtó és az Android Auto/Apple CarPlay támogatás az alapfelszereltség része, ahogy a különböző terepüzemmódok, valamint a vészfékező asszisztens, sávtartó és adaptív tempomat is. A vezeték nélküli töltő, a harmadik üléssor, a hűtött tárolórekesz, a head-up display és a 21 hangszórós Hi-Fi viszont már feláras extra.
Az új Lexus GX várhatóan 2024 elején startol a kereskedésekben, pontos árakat később közöl a gyártó.