Porsche leleplezte a 918 utódját, a Mission X-et

2023.06.09. 10:26

A Porsche Mission X még csak egy koncepció, de az autógyártó szerint ez a 918 Spyder utódja.

A Mission X külsejét a 959, a Carrera GT és a 918 Spyder ihlette. Viszont az autó mind formájában, mind első lámpáiban a Porsche 906 Carrera 6-ra hasonlít. Az azonban sokakat csalódásként érhet, hogy a Mission X villanyautó.

A Porsche egyik komoly célja az autóval, hogy megalkossák a Nordschleife leggyorsabb utcai autóját, így rengeteg olyan elemmel vértezték fel, amelyek valódi versenyautókra emlékeztetnek. Szélvédője a Daytona autókéhoz hasonlít, a lökhárító aljáig lenyúló fényszórókat is a hosszútávú versenyen résztvevő autóik inspirálták. Felnyíló ajtaja Le Mans-i Porsche 917-re emlékeztet. Az autót a Rocket Metallic barna színnel fedték be, de több elemén tisztán hagyták a szénszálat. 

A Misson X csaknem 4,5 méter hosszú, két méter széles és 1,2 méter magas. Az autót adaptív hátsó szárnnyal látták el, amellyel az autó nagyobb leszorító erőt képes generálni, mint a 911 GT3 RS. Apró érdekesség, hogy a Mission X már az "új" Porsche emblémával érkezett.

A hátsó lámpák csaknem végigfutnak a Mission X hátulján, közepén a Porsche felirat is világít. És ha már fények: az első fényszórók töltéskor egy E-betűt formálnak, ami ilyenkor gyengéden pulzál.

Versenyluxus-luxusverseny

Belterét teljes mértékben úgy alakították ki, hogy az egy versenyautóéra emlékeztessen, de mégis látszódjon rajta, hogy nem lesz kényelmetlen. A kettő ötvözetéből pedig megszületett ez a hétköznapinak nem mondható beltér:

Ötletes megoldás, hogy a túlnyomóan fekete-barna belteret Kalahari Grey szürke színnel dobták fel: ezeket láthatjuk a sofőr ülés felső felében, és a kormányon. Az utóbbi pedig nem is átlagos kormány formát kapott, ezt is versenyautóik inspirálták.

Zeuszdzsúz-mámor

A Porsche sok konkrétumot nem osztott meg a Mission X motorjáról, de azt ígérték, hogy a teljesítmény-tömeg aránya 1:1-hez lesz, töltési sebessége kétszer nagyobb lesz, mint a Taycan Turbo S-é, ami 5 százalékról 80-ra töltődik 20 perc alatt.

Az akkumulátor az ülések mögött vannak, ezt a Porsche „e-core” elrendezésnek hívja. 

A Mission X még csak koncepció, szóval nem biztos, hogy ebben a formában gyártásra kerül, ha egyáltalán. Az utóbbi viszont valószínűnek tűnik, ugyanis a Mission E is megjelent, ez lett a Taycan. A Mission X hátsó kereke előtt látható gepárd pedig azért került az autóra, mert ha mégis véglegesítik a Misson X-et, akkor az lesz a modell kabalája.