A VW kinyírja az Arteont, kevesebb variánst akar az autóiból
A Passat fölé pozícionált Arteon egy viszonylag bátor kísérlet a Volkswagen részéről, ám a lassú eladások és a modell kora is a gyártás leállításához vezetnek, miközben ID.7-et gyártani sokkal egyszerűbb lesz, mint az eddigi Golfokat. Legalábbis ez a terv az őrületes 2026-os profit érdekében.
Emlékszem, mikor kijött az Arteon, volt nálam egy kurkuma sárga példány a kétliteres dízellel, amivel elmentünk a Magas-Tátrába túrázni, viszonylag sok csomaggal. Jól nézett ki, vezetési élmény szempontjából sem volt negatív, és olyan keveset fogyasztott, hogy nem is akartam elhinni. Már akkor is az árával volt a legnagyobb gond.
A Volkswagen 2017-től gyártja a Passat sportosabb, dögösebb alternatíváját, a 2020-as ráncfelvarrás óta shooting brake karosszériával is. Menő a sportkombi, és járt nálunk a legizmosabb verziója is, a 320 lóerős Arteon R.
A legújabb üzleti terv szerint jövőre ér véget az Arteon története, hiszen a Volkswagen lecseréli az elektromos ID. Aero szedánra, először az amerikai piacon. Eközben a Passat és a Škoda Superb úgy osztják majd fel a vásárlóbázist, hogy míg a Volkswagen csak kombiként lesz kapható Európában, a Superb marad a szedán opció, ugyanazzal a technikával. Ezzel a szinergiával 600 millió eurót szeretnének megspórolni.
Ha már opciók, a Volkswagen szerint az ID.7 konkrétan 99 százalékkal kevesebb konfigurációs variációval készül majd, mint a hetes Golf. Színek, néhány felszereltségi csomag, aztán kész is a rendelés.
Ennek, valamint a többi hasonlóan könnyen gyártható elektromos crossover térnyerésének hála a Volkswagen hat és fél százalékos haszonkulcsot szeretne elérni, hogy aztán 10 milliárd eurós nyereséget realizálhasson 2026-ban. Közben már a nemrég tesztelt ID. Buzzból is itt a hosszabb, hétszemélyes verzió, miközben a belépőszintű elektromos autókat a Seat/Cupra szállítja majd a Volkswagen és a Škoda helyett.