2023.06.20. 10:44

A crossoverek és egyéb SUV-k tengerében felüdülés egy őszinte kombi, ha pedig az új E-osztályról van szó, tudjuk, hogy a Mercedes-Benz az európaiaknak csinálta a luxussal telepakolt ötajtóst. Most megmutatták Ausztriában, és el is fogadnám.

420A3685

Tradíció az E-osztályból a T-modell, és míg Amerika csak az emelt All-Terraint kapja meg, Európában a már bemutatott szedán mellé érkezik a normál kombi is, benzines és dízel hibrid hajtásláncokkal.

A dízeles lágy hibrid, majd a később érkező plug-in hibrid kombináció is egyedi a piacon, a 129 lóerős villanymotorral pedig 100 km feletti az elektromos hatótáv. A 96 cellából álló 25.4 kWh kapacitású akkumulátorral ez egy jelentős előrelépés a korábbi generációhoz képest, és a lapos csomagtérből elcsent tér sem drámai.

Az E-osztály T-modellje 28 milliméterrel szélesebb, tengelytávja pedig 22 millimétert nőtt, hogy a tágasabb utastér mellett a csomagoknak is jusson alapból 615 liter, vagy 1830, ha tényleg kell a hely. A konnektoros hibridekben a 460 literes hátsó 1675 literesre bővíthető.  A hosszabb tengelytáv konkrétan 2961 milliméter, a kerekek pedig akár 21-colosak is lehetnek.

Hátul két és fél centivel több hely jut a vállaknak, míg a vontatás szerelmesei annak örülhetnek, hogy az E-osztály fékezetten 2.1 tonnát, fékezetlenül pedig 750 kilót köthet maga után. Az elektromosan aktiválható vonóhorog 84 kilót bír, ami még elektromos bicikliből is több darabot jelent. 

A többi természetesen ugyanaz, mint a szedánban. Óriási opcionális képernyő mobilos dizájnnal és külső applikációkkal, 5G-s adatátvitel, digitális kulcs akár 16 felhasználóval, és persze az új Thermothronic klímarendszer, ami feláras ugyan, ám digitálisan és manuálisan is állítható, így valóban gyorsan személyre szabható.

Az E200 204 lóerős 320 Nm nyomatékkal, a dízel 220d pedig 197 lóerős 440 Nm nyomatékkal. Enyhe erősödés a korábbi E-osztályhoz képest.

Eközben a komplexebb rendszerek kedvelőinek ott a benzines plug-in hibrid 300e, melynek villanymotorja 95 kilowattal fejeli meg az E200 teljesítményét, kombináltan 322 lóerőt elérve. A hibrid csúcsnyomatéka eközben 550 Nm, így az extra tömeg ellenére sem lesz lomha. Ezt bizonyítja, hogy 6,5 másodperc alatt van százon.

Az acélrugós normál futómű hátul ötkaros, elől négy lengőkaros, míg a 48-voltos lágy hibrideken a hátsó tengely alapból légrugós is egyben. Opció a teljes légrugós rendszer is Airmatic néven, adaptív ADS+ gátlókkal.

És ha már a kényelmi opciók, a nappa bőr is ott figyel a listán azoknak, akik egy igazán minőségi kombi beltérre vágynak. Az E-osztály esetében ez nem ritka.

Mire vágyunk még? Természetesen egy AMG verzióra, vonóhoroggal. Addig is maradnak a szintén sokoldalú plug-in hibridek, melyek közül a dízel hatótávolsága önmagáért beszél majd a száz kilométernyi elektromos üzemmóddal. Persze a 220d sem kér túl sok megállót, miközben az Ausztriában látottak alapján mindegyik T-modell jól fog mutatni az utakon. Ilyenek ezek a Mercedes kombik.