A Fordnak nagy múltja van a brutális menetteljesítményű furgonokkal: az első Supervan 1971-ben készült. Tulajdonképpen arról volt szó, hogy egy Transitba beszerelték a Ford GT40 V8-as versenymotorját, átszabták a futóművét és tettek alá négy nagyon széles slicket.
Most már a negyedik generációnál tart a széria, a legújabb Supervant tavaly mutatták be. A trendeknek megfelelően a Supervan 4 már tisztán elektromos hajtású, így aztán viszonylag könnyen ki tudtak hozni belőle 2000 lóerőt. Arról már volt szó, hogy a Transitra csak minimálisan emlékeztető, pufi pályaautóval mennének egy hegyeset a Pikes Peaken.
Na, most itt is van a célszerszám, vagyis a Supervan 4.2, ami úgy készült, hogy a Supervan 4-et elküldték a konditerembe, hogy összehozza beach body-t, mielőtt rajthoz állna. Kapott egy brutális aerodinamikai csomagot: komikusan óriási szárny, diffúzor és egy rakás kisebb kiegészítő került fel a versenyre felkészített Transitra.
A goromba furgon így aztán egészen ördögi, 2 tonnás leszorítóerőt képes előállítani. A teljesítményét viszont némileg mérsékelték: a Pikes Peakre felkészített változat négy helyett csak három motort kapott, így már csak 1400 lóerőt tud. Ez nem is biztos, hogy baj, hiszen még ez is bőven soknak tűnik egy olyan helyszínen, ahol egy kisebb hiba is ahhoz vezethet, hogy a pilóta autóval együtt lezuhan egy mély szakadékba.
A Pikes Peak International Hill Climb idén június 25-én lesz, és itt már indítják is a Supervan 4.2-t, amit a kétszeres Le Mans győztes Roman Dumas vezet majd.
Forrás: Ford