A Nissan engedte, hogy rendszámot kapjon az R390 GT-1
Elvileg 650 lóerős az a 3,5 literes, két turbóval megfújt V8, amit Tony Southgate tervezett a TWR számára, hogy aztán 1997-ben Ian Callum tervei alapján létrejöhessen a Nissan GT1-es versenyautója, az R390 GT-1. A két év alatt legyártott nyolc szénszálas prototípusból ez az utolsó, a #780009, Erik Comas immár utcaivá alakított szupersportautója. Forgattak hát egy kisfilmet, hiszen 25 évig tartott a vágyakozás.
Az utóbbi két évben kétszer is belefutottam a korábbi NISMO versenyző Erik Comas egyre jobban ismert, egyébként természetesen Nagy-Britanniában regisztrált R390 GT-1 versenyautójába. Tavaly még tiszta fehér volt, múlt hónapban viszont már félig az eredeti festését viselte, hiszen a végén vissza is került rá az 1998-as Le Mans-i külső.
A Nissan annak idején csak egy utcai verziót gyártott le a homologizáció kedvéért, jogosan arra hivatkozva, hogy millió dolláros Nissan szupersportautókra nem találnának vevőket. Az utcai R390 GT-1 azóta is a gyári múzeumban tanyázik.
Miután a Tom Walkinshaw Racing a Jaguar XJR15-tel szerzett tapasztalatait felhasználva megcsinálta a Nissan GT1-es programját, bár az 1997-es évad még nem ment jól, 1998-ra az R390 GT-1 igazán ütőképesnek bizonyult. Le Mans-ban harmadikok lettek az LMGT1-ben, mivel a Porsche 911 GT1-et akkoriban nem lehetett megverni.
A GT1-korszak nem jön vissza, ezek az autók pedig egyre csak izgalmasabbak lesznek, hiszen egyszerre brutálisan erősek, kellően modernek, ráadásul még szépek is. Erre a Nissanra Ian Callum is büszke, pedig őt főleg az Aston Martinok és Jaguarok miatt szokás ismerni. Meg az eredeti Ford Puma kapcsán, ugye.
A Nissan Erik Comas rendelkezésére bocsátotta a rendszámozáshoz szükséges hivatalos dokumentációt, a csapat pedig úgy alakította át a GT1-es versenyautót, hogy az bármikor újra gyári állapotú lehessen. Boldog a korábban a Forma-1-et is megjárt francia versenyző, örülhet a Nissan is, mi pedig pláne, hiszen az utcán láthatunk egy valódi japán legendát.