Sajtótájékoztatót tartott a rendőrség az Árpád hídi gázolás részleteivel kapcsolatban, amelyből többek között kiderült, hogy pontosan hogyan is vezetett az illegális gyorsulás a halálos balesethez. A sajtótájékoztató után a balesetről készült felvételeket is nyilvánossá tették.
A tanúvallomások alapján így történhetett a július elsejei tragédia: két BMW-s nagy sebességgel száguldozott a Róbert Károly körúton, majd a Teve utcai kereszteződés lámpájánál találkozhattak a RACE-001 rendszámú Mercedesszel. A lámpa zöldre váltásával indult el a három autó között a verseny. A Mercedes jobbról, a kanyarodósávból, az egyik BMW pedig a belső sávból előzte a normális sebességgel haladókat – számolt be a sajtótájékoztatóról a Telex.
A hídon már a Mercedes volt elöl, őt követte a két BMW. Aztán ismeretlen, de nem technikai hibából adódóan a Mercedes balra fordult, emiatt a sofőr jobbra rántotta a kormányt, ezzel pedig elgázolta a járdán haladó kerékpárost. Sebessége legalább 137 km/h volt. A biciklis tragikus módon, a baleset után pár perccel belehalt sérüléseibe. A Mercedes az ütközéstől felborult, és 70 métert csúszott tovább a tetején. Az egyik BMW még ki tudta kerülni a feje tetejére állt autót, de a másik telibe találta nagy sebességgel.
A Mercedes 33 éves sofőrje eddig kórházba volt, de pénteken előállították és előterjesztették letartóztatását. Tettét elismerte, viszont a versenyben résztvevő sofőrök tagadták, hogy ez verseny lett volna. A másik két sofőr felelősségét még vizsgálja a rendőrség.
A kocsikon műszaki hibát nem találtak, viszont az bebizonyosodott, hogy a Mercedes menetstabilizátora ki volt kapcsolva a verseny idején.