1190 kiló, 270 ló, elektromos és Caterham

2023.07.13. 06:15

Érdekes történet ez. Egy darabig úgy volt, hogy a brit Caterham majd a francia Alpine segítségével, vagyis a Renault költségeit faragva készít majd új sportautót. Erre most itt az önállóan fejlesztett prototípus, az elektromos Project V. Az akksija 55 kWh-t tud, a motorja 270 lóerőt küld a hátsó tengelyre, a cél pedig az 1,190 kilós tömeg elérése a sorozatgyártáshoz, elől kettő, hátul pedig alapból egy üléssel.

ProjectV-ext7

A Project V formája nem különösebben meglepő az elmúlt hónapok fejleményeit tekintve. A Caterham már megmutatta az Alpine immár törölt prototípusát, a C120-at.

A Project V a következő lépés. Technikailag nem a Caterham, hanem az Italdesign, vagyis a Lamborghini tulajdonában lévő olasz stúdió terméke, a dizájnt pedig Anthony Jannarelly jegyzi, akit saját Cobra-újragondolásáról, a Design-1 roadsterről ismernek a legtöbben.

Legújabb dobása a Caterham Project V. A WLTP szerint 400 km hatótáv, a százas sprint 4,5 másodperc alatt, valamint akár 230 km/h, ami nyilván hamarabb leszívja majd az 55 kWh-s akkumulátort. Alumínium és karbon-kompozit karosszéria alapból három üléssel, de akár néggyel is, ha valaki úgy szeretné. Mindez sorozatgyártott formában is az Italdesigntól, elvileg 2025 végétől.

Teljesen állítható a futómű, a kerekek pedig hátul 20, elöl pedig 19 colosak. A lítium-ion akkumulátorok egyrészt a benzintank helyén, másrészt az első ülések alatt a padlóban kaptak helyet. Logikus, kompakt, feltehetően az elektromos nyomatékkal elég fürge is.

Ha ezzel az egyszerű, mindössze egy motort használó konfigurációval két éven belül ténylegesen sikerül elérni az 1,200 kiló alatti tömeget, a Caterham megcsinálta, amiről oly sokan ábrándoznak. Köztük az Alpine is, hiszen az A110 utódja már elektromos lesz.

A Caterham most azt szeretné, ha az autó ára maradna a 80 ezer angol font, vagyis a jelenlegi árfolyamon a 36 millió forintos szinten. 2025 végére talán kiderül, hogy lehet-e ez így annak ismeretében, hogy a Caterham az Italdesign szolgáltatásaiért is fizet. Persze ez azt is jelenti, hogy a EU-n belül, konkrétan Torinó külvárosában, Moncalieriben épülhetnek a sportautói.