Repül az idő: a jelenlegi, vagyis nyolcadik generációs Passat már 2015 óta, vagyis már nyolc éve a piacon van. Bár a még mindig egészen frissnek tűnik, eljött az ideje az új modellnek, amit a Volkswagen hamarosan be is fog mutatni.
A kilencedik generációs Passat hivatalos bemutatója augusztusban lesz, de a Volkswagen gondolt azokra is, akik már tűkön ülnek, hogy megtudják, mégis milyen lesz az új modell. Most a türelmetlenebbek kedvéért a márka a közelgő bemutató közölt pár információt, és néhány – egyelőre félig álcázott – képet az új változatról.
Bár a világ az elektromos modellek irányába tart, és a Volkswagennek is ott van a Passathoz hasonló ID.7, még azért elkészítik a hagyományosabb verziót is. Már írtunk róla, hogy a kimondottan szép Arteon lekerül a palettáról, aminek az az oka, hogy a VW kevesebb változatot szeretne az autóiból. Ezen logika mentén nem tűnik meglepőnek, hogy a Passat kilencedik generációjából már csak kombi készül majd.
Tehát a Passat Variant az egyetlen kaszniváltozat lesz, ami elérhető lesz majd benzines, dízel, lágy hibrid és tölthető hibrid hajtáslánccal is. Utóbbi elektromos hatótávját 100 kilométeresnek ígérik. Egyelőre úgy fest, hogy tisztán elektromos Passat nem lesz, az ehhez hasonló modellt ID.7 néven lesz érdemes keresni a palettán.
Egyelőre csak olyan, nagyrészt álcázott autókról készült fotókat adott ki a Volkswagen, amik alapján még nem látszanak a részletmegoldások. Az arányok azonban igen: az új modell nagyon hasonlít az elődjére, és aki a Golf kombit látja bele, az se téved nagyot.
A kilencedik generációs Passat az MQB Evo platform nyújtot változatára épül. Így aztán VW azt ígéri, hogy az újdonság nagyobb – 14 centivel lesz hosszabb –, tágasabb – 5 centivel több lesz a hátsó lábtér –, kényelmesebb és jobb minőségű lesz, mint az előző változat. A csomagtér 690 literes lesz, ami lehajtott ülésekkel 1920 literesre bővíthető. Ezek már szinte viccesen nagy számok.
Még konkrét motortípusokat nem mondtak, de elárulták, hogy lesz hagyományos, mindenféle elektromos rásegítést mellőző TSI és TDI. A benzines változatok elérhetőek lesznek lágy hibrid rásegítéssel – eTSI – kiegészítve is. A tölthető hibridről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 18,5 kWh-s akkupakk kerül majd bele, amivel ideális esetben 100 kilométeres elektromos hatótáv érhető el.
A Volkswagen kiemelte, hogy mélyebben hozzányúltak az új Passat futóművéhez is. Újak lesznek a lengéscsillapítók, a stabilizátorok, illetve átdolgozták a négylengőkaros hátsó futóművet is.
A kilencedik generációs Passat Variant bemutatóját augusztus végére ígérik, az első példányok pedig 2024-ben érkezhetnek. Valószínűleg ez lesz az utolsó olyan Passat, amit még megvásárolhatnak a leendő ügyfelek belső égésű motorokkal is.
Forrás: Volkswagen