A Hyundai Goodwoodban, a Festival of Speeden mutatja be élőben az első, de nem utolsó villanyautóját, ami megkapta az "N" logót. Ez pedig az Ioniq 5 lett.
A sima Ioniq 5-höz képest az Ioniq 5 N 84 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal és átdolgozott elektromos motorokkal rendelkezik elöl és hátul egyaránt. Az első motor 166 kW (226 LE), a hátsó pedig 282 kW (383 LE) teljesítményű, így a kettő együttes ereje 448 kW (609 LE).
Viszont az autó kapott egy úgynevezett N Grin Boost funkciót, aminek akvitálásakor az autó teljesítménye 10 másodpercre 478 kW-ra/650 lóerőre emelkedik. Ezt az a kétfokozatú, nagyobb hatásfokú inverter teszi lehetővé, amely fokozott teljesítményt nyer ki az új, 84 kWh kapacitású akkumulátorból. Így a 0-100-as sprintet 3,4 másodperc alatt teszi meg.
Mivel egy inkább versenypályára szánt autóról van szó, ezért kapott pár olyan funkciót, amely pont a pályanapozást segíti. Ilyen például az N Rajtautomatika, ami három fokozatban szabályozott tapadással biztosítja a rajtot. Valamint van úgynevezett Track SOC, vagyis Versenypálya töltöttségi szint, ami kiszámítja a körönkénti energiafelhasználást; de egy akkumulátor előkondicionálási funkció is helyet kapott benne, ami úgy állíthatja be az akkumulátorcellák hőmérsékletét, hogy azok a lehető legjobb hatásfokon működjenek. Ehhez pedig két üzemmód van: egy gyorsulási és egy versenypályára való.
Továbbá lesz egy N Race funkció, aminek rövid és hosszútávú opciója is van. Az előbbire optimalizált beállítás rövidebb időtartamokra biztosítja a maximális teljesítményt. Az utóbbi pedig a lehető legjobb hatótávolságot biztosítja, ezért korlátozza a hajtáslánc csúcsteljesítményét, így a rendszer lassabban melegszik fel.
A Hyundai azt is ígéri, hogy az 5 N-nél kisebb mértékben érvényesül a túlzott hőterhelésből fakadó teljesítményvesztés. Ezt többek között megnövelt hőcserélő felülettel, jobb hűtővel felszerelt, fokozott teljesítményű akkumulátor hőszabályozási rendszerrel érték el.
A fékek elöl 400 mm-es tárcsákat alkalmaznak négydugattyús monoblokk nyergekkel, míg hátul 360 mm-es féktárcsákat találunk. A regeneratív rendszerhez is hozzányúltak, hogy az jobb lassítóképességet biztosítson. Valamint megoldották, hogy a rendszer támogassa a "ballábféket", vagyis egyszerre lehet a féket és a gázpedált nyomni.
Mondjuk nem minden új funkció hangzik ilyen jól: lesz egy úgynevezett N Active Sound +, amivel „az elektromos járművekre jellemző, futurisztikus hangzás mellett a belső égésű motorral szerelt sportautók motor-, illetve kipufogóhangját is képes szimulálni” az autó. Hogy ki szeretne egy V8-at, vagy sorhatot hallani a villanyautójában, azt nem tudom, de a lehetőség itt van.
Az autó külsején jelentős változásokat nem hajtottak végre, de kapott egy hátsó szárnyat, egy N maszkot előlre, valamint az első lökhárítón légterelő peremek is vannak. A légterelő szárnyban kapott helyet a szintén csak az N modellekre jellemző, háromszögletű harmadik féklámpa. Továbbá az Ioniq 5 N 20 mm-rel alacsonyabb, mint a sima verziója, és ezen 21 colos felnik vannak.
Nem szokványos kiegészítés, a megszokott Performance Blue kék szín mellett, hogy narancssárga színt kapott a lökhárítóborítás, betétek, amit elvileg csak az elektromos N modelleken láthatunk majd.
Beltere a szokásos sportautós extrákat kapta meg: "N" jelvények az ülésen, kormányon, fémpedálok, fekete beltér, pár az a pár extra gomb, amikkel az új funkciókat kapcsolgathatjuk.