Az Egyesült Államok Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) adatai szerint a Ford hívta vissza a legtöbb autóját 2023 első felében. Júniusig a Ford 31 visszahívást adott ki, amelyek több mint 4,1 millió járművet érintettek az Egyesült Államokban.
2022 ugyanezen hat hónapos időszakában a Ford szintén a lista élén állt, 44 visszahívással, amelyek több mint 6,7 millió járművet érintettek. Vagyis javítottak a tavalyi eredményükön, de a helyezésüket nem vesztették el. Fontos megjegyezni, hogy az NHTSA a felhő-alapú frissítésekkel javítható hibákat is számításba veszi.
Összességében 515 visszahívást jelentettek az autógyártók az Egyesült Államokban, ami apró javulás a tavalyi 519-hez képest. Ez 16,7 millió járművet érintett, ami 11 százalékkal kevesebb volt, mint a tavalyi év azonos időszakában – írta az Automotive News.
A Ford júniusig kiadott visszahívásai közül a legnagyobb visszahívás közel 1,3 millió régebbi Fusion és Lincoln MKZ modellt érintett, amelyeknél az első féktömlők voltak hajlamosak a repedésre.
A legkisebb pedig 18 F-150 Lightningot érintett, miután az autógyártó egy lehetséges akkumulátorcellagyártási hibát azonosított, amely miatt az egyik jármű februárban korábban kigyulladt.
Bár a Ford vezet a visszahívások számában, Michael Brooks, a Center for Auto Safety ügyvezető igazgatója szerint nehéz megmagyarázni, hogy miért. „Nincs olyan információnk, amely arra utalna, hogy a Ford minősége és eljárása rosszabb lenne, mint bármely más autógyártóé jelenleg” – mondta Brooks. „A több visszahívás számunkra bizonyos értelemben azt jelenti, hogy védik a vásárlóikat, de ugyanakkor ez mindenképpen a minőség terén mutatkozó hiányosságokra is utalhat.”