Van egy olyan gazdasági mutató, hogy nyereség, és van a Tesla nyeresége, ami egy másik fajta vállalati mutató, mert nem csupán arról van szó, hogy egy autógyártó elér valamilyen profitot.

A Tesla második negyedéves tőzsdei gyorsjelentésében szereplő adatok önmagukban is figyelemre méltóak, ám nem ez a lényeg – véli Giles Parkinson, az elektromos autózással foglalkozó ausztrál Driven magazin alapító-szerkesztője.
Számok, oldalak
A Tesla árbevétele megközelítette a 25 milliárd dollárt, ami közel 50 százalékos növekedésnek felel meg. A nettó nyereség pedig az amerikai és nem amerikai adózási szabályok szerint 2,7, illetve 3,1 milliárd dollár lett. Emellett a Model Y volt a második negyedévben a legnagyobb számban eladott villanyautó a világon.
A teslás adatok szerint a nettó profitráta 9,6 százalék volt, ami jóval elmarad a 2022 második negyedéves 14,6 százaléktól. Ezt az új technológiák fejlesztésével és a beruházásokkal, gyárépítésekkel magyarázta a cég. A versenytársak elvileg dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen úgy látszik, hogy a Tesla feláldozza profittermelő képességét a növekedés érdekében. Ez azonban csak az érem egyik oldala.
A másik az, hogy a Tesla a világ átalakuló közlekedésének új technológiáiban olyan újdonságokat nyújt, ami messzire vezet az autók fejlesztésétől és gyártásától. Ezért egészen másként kell tekinteni a vállalat pénzügyi adataira, mint amit azok közvetlenül mutatnak az autós szakíró szerint.
A látszat azonban a cikk szerint csal. Először is a cég még mindig nyereségesen állítja elő az elektromos autókat, ami versenytársairól nem mondható el. Másodszor, miközben a kínai gyártókat leszámítva a Tesla gyártja a legolcsóbban a villanyautókat a világon, nem ez az üzlet, amiben a nagy pénz van.
Bejöhet a sok lábon állás vagy sem?
Előfizetésért értékesített extrák, biztosítás, kibocsátási hitelek értékesítése más autógyártóknak, gyorstöltő-hálózat elérhetővé tétele egyéb márkák autóiainak és az önvezető technológia az, ami arra ösztönzi az elemzőket, hogy ne csupán a cég autóeladásait figyeljék. Adam Jones, a Morgan Stanley közgazdásza nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy a Tesla a jövő autóiparának minden szegmenségben megvetette a lábát az akkumulátorok beszállításától kezdve egészen a teljes önvezetés technológiájáig.
Ezen a téren rengeteg jóslat született. Tony Seba, a Stanford Egyetem professzora szerint a robotaxik és az autonóm elektromos autók lesznek a domináns terméket az autópiacon 2030-ra. Az Ark Invest kutatóintézet friss jelentésében azt jósolja, hogy az önvezetés lesz a legnagyobb hasznot hozó technológia a technikai fejlődés történetében.
Röviden, ha bejön Elon Musk számítása, hogy a Tesla képes lesz egy kézből kínálni az autózás új technológiájának minden ágát, akkor a vállalat pénzügyi adatait felesleges lesz a többi autógyártóéhoz hasonlítani. A nyereség több forrásból érkezhet. Ha azonban nem pont úgy alakul a jövő, ahogy azt a mai látnokok jósolják, akkor ballasztként lóghat majd a sok drága üzletág az autógyártáson.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
