Dacia Duster a jávorszarvasteszten: az eredmény kiábrándító
A Dacia Duster nem véletlenül igen népszerű darab: olcsó, jól néz ki, egyszerű, és nagyjából mindent tud, amit egy átlagos felhasználó elvárhat tőle. A Duster bár sok dolgot rendkívül ügyesen csinál, a jávorszarvasteszt nem tartozik közéjük.
A Dustert a spanyol KM77 tesztelte le, akik legutóbb a Volkswagen ID. Buzzt is. Letesztelték, hogy milyen időt tud a szlalomteszten, illetve lenyomták a klasszikus jávorszarvastesztet is. A végeredmény nem valami meggyőző.
A szlalomon elért 27,6 másodperces eredménye nem olyan szörnyű, de azért összehasonlításként érdemes kontextusba helyezni ezt az eredményt. Például a Volkswagen ID. Buzz 25,7 másodperces ideje számottevően jobb, pedig az egy 2,5 tonnás kisbusz. Azonban már szlalomozás közben is lehetett látni, hogy nem épp a legszebb mozgású autót nézzük épp.
A 17 colos felnikre húzott gumik minőségével nem volt gond, hiszen friss Continentalokkal szerelték a Daciát. Az azonban már jelenthet problémát, hogy takarékosságra tervezett EcoContactról van szó, ami ráadásul a 215/60-as méretável elég ballonos is. Látszik a videón, hogy a baromi magas futómű hangolása is túl puha egy ilyen jellegű terheléshez.
A szlalom után következett a jávorszarvasteszt, amit 71 km/h-s maximális tempóval tudott behúzni a Duster, de azt is csak úgy-ahogy. Maga a tempó eleve nem túl acélos, de sokkal aggasztóbb, ahogy az autó viselkedik ilyen helyzetben. Az ESP keservesen küzd, hogy szegény Dacia ne boruljon fel, miközben durván tolja az orrát, és emeli a hátsó kerekét.
Nem is feltétlenül a 71 km/h-s tempóval van gond, hanem azzal, amilyen bizonytalannak látszik a Duster viselkedése ilyen szélsőséges helyzetben. Végülis megoldotta feladatot, de a takarékosságra optimalizált, ballonos gumik, a puha futómű összessége egy nem túl meggyőző végeredményt ad ki.
Az igazsághoz azonban az is hozzá tartozik, hogy ennél bőven voltak rosszabb eredmények is a jávorszarvastesztek történetében, ráadásul olyan, modern autók voltak gyengébbek, amik alacsonyabb építésűek. Például a Superb iV mindössze 70 km/h-val tudta teljesíteni a tesztet.
Forrás: KM77