Lázár János szerint csak kicserélik a közlekedési eszközöket. Öreg vonatok helyett korszerű autóbuszok fognak közlekedni a bezárt vonalakon.
Összesen tíz vonalon szünteti meg a vasúti közlekedést a MÁV-Volán csoport. E vonalak az alábbiak:
- 89 sz. (Miskolc-Tiszai-) Nyékládháza-Tiszaújváros,
- 114 sz. (Mátészalka-) Kocsord alsó-Csenger,
- 121 sz. Újszeged-Mezőhegyes,
- 125 sz. Mezőhegyes-Battonya,
- 38 sz. Somogyszob-Nagyatád,
- 47 sz. (Dombóvár-) Godisa-Komló,
- 78 sz. Balassagyarmat-Ipolytarnóc,
- 98 sz. Abaújszántó-Hidasnémeti,
- 103 sz. Karcag-Tiszafüred,
- 146 sz. Lakitelek-Kunszentmárton (-Szentes).
A MÁV-Volán csoport sajtóközleménye szerint a vonathelyettesítő autóbuszos szolgáltatásra azért van szükség, mert az elöregedett csehszlovák Bz motorvonatok tarthatatlan műszaki állapotbakerültek, és az elmúlt hónapokban sűrűn kellett a meghibásodott motorvonatokat autóbuszokkal pótolnia a MÁV-nak.
Szintén nagy gondot okoz a MÁV-nak a személyzethiány is, és természetesen nem maradhatott ki a közleményből az ukrajnai háború sem, ugyanis ez szerintük befolyásolja a Bz típusú sínbuszok alkatrészellátását. (Ez a háború miatti alkatrészhiány úgy tűnik csak a magyar vasutat érinti, a cseh és szlovák vasútnál nincs ilyen probléma, pedig mindkettőnél nagy számban vannak Bz-k forgalomban.)
Valószínűbb azonban, hogy a MÁV nem ezen okok miatt állítja le a vasúti közlekedést a fent említett vonalakon, hanem azért, mert a magyar állam hatalmas spórolásra kényszeríti vasúttársaságát 2024-ben. Az idei 1047 milliárd helyett jövőre mindössze 715 milliárdból gazdálkodhat a MÁV, ebből máris valószínűsíthető, hogy hamarosan újabb vonalbezárásokra kényszerül az állami vasúttársaság.