6,6 liter, négy turbó, tizenkét henger, 1250 lóerő

2023.07.26. 15:27

A dán Zenvo 2009 óta gyárt szupersportautókat, ám a V8-as korszak után most elérkezettnek látta az időt arra, hogy építsen egy V12-es hibrid rakétát is. A Mahle brit divíziója pedig csinált ehhez egy új tizenkét hengerest, ami négy turbós, mint például a harminckét éve bemutatott Bugatti EB110 3,5-literes csodamotorja is.

MAHLEV12 1 landscape-2x

Megvan a Zenvo, ugye? Ők azok, akik eddig középmotoros szupersportautókat csináltak kompresszoros vagy turbós V8-asokkal. Ilyen az ST1, a TS1, a TSR, míg a pusztán belsőégésű hajtásláncok végét a TSR-GT jelezte a dán cégnél. 

A következő Zenvo az Aurora névre hallgat, és 1,850 lóerős hibrid hajtáslánccal érkezik egy olyan új, szigorúan utcai motornak tervezett alumínium V12-vel, ami 9500-at forog, 1250 lóerős csúcsteljesítményét pedig nyolcezernél adja le. Mi több, ebből a moduláris motorból később V8-as és V6-os variációk is készülhetnek, amiket esetleg más gyártóknak is elad majd a Zenvo.

A főleg dugattyúiról és egyéb nagyteljesítményű alkatrészeiről ismert Mahle Powertrain az európai és amerikai emissziós normákat is teljesítő V12-je flex fueles, vagyis etanollal vagy bármilyen szintetikus üzemanyaggal is kompatibilis. Így elérhető akár a nettó karbonsemlegesség is, nagyjából úgy, mint ahogy a Koenigsegg Gemerával is.

A 6,6-literes tizenkét hengerest egy 600 lóerős elektromos rendszer segíti, hogy akkor se lehessen hiány nyomatékból, ha a négy turbó épp csak építi a nyomást. Az alumínium konstrukciót a Mahle Jet Ignition befecskendezése segíti abban, hogy teljesítse a nemrég bejelentett Euro 7-es szabályokat is, miközben újra leírom, hogy 1250 lóerőt ad le. Ezzel az új V12-vel a Zenvo Aurora augusztus 18-án lesz látható.