Annak ellenére, hogy több költséges visszahívással, valamint az ellátási lánc akadozásával is meg kellett küzdenie, a Ford összességében 1,9 milliárd dolláros nettó nyereséggel zárta az idei második negyedévet. Ez triplája az egy évvel ezelőtti számnak, miközben az összbevétel egészen 45 milliárd dollárig növekedett.
Érdemes azonban részlegre lebontva is megnézni a bevételeket, az eredmény ugyanis igen sokat elárul az autógyártó óriás jelenlegi helyzetéről. Amíg a Ford belső égésű motoros ága szépen hozott a konyhára, az elektromos autós részleg 1,1 milliárd dolláros veszteséget generált. Ez a tendencia ráadásul a közeljövőben sem látszik változni: az év végéig 4,5 milliárd dolláros veszteséggel számol a gyártó a villanyautók terén.
Bár mindez ijesztőnek hangzik, állítólag minden a terv szerint halad: a Ford a belső égésű motoros autók bevételeiből finanszírozza a villanyautók fejlesztését és gyártását, melyek idővel átveszik majd a főszerepet. A tervek szerint három év múlva 8 százalékos haszonkulccsal árulja elektromos modelljeit a márka.
Jim Farley CEO is a pozitív nézőpontra helyezte a hangsúlyt: a vezérigazgató szerint már jelenlegi termékeikkel is tömegesen nyerik meg maguknak a villanyautósokat, de a fejlesztés alatt álló, második generációs elektromos autóiktól mindenki a földön keresi majd az állát.
Ennek ellenére a tőzsdei befektetőket nem sikerült meggyőzni: a részvényárfolyamok estek, míg a CFRA elemzője, Garrett Nelson „kiábrándítónak" nevezte a márka villanyautók terén mutatott eddig teljesítményét.