Megvette 40 millióért, elindult, pórul járt: minden összejött egy villanyautósnak

2023.08.16. 10:43

Egy kanadai autós, Dalbir Bala saját tapasztalatai alapján arra jutott, hogy az elektromos autózás még nem az igazi – derül ki az amerikai Fox Business riportjából. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden elektromos autónál felmerülnek ezek a problémák, csak egy példa arra, hogy mivel szembesülhetnek  esetlegesen a villanyautósok. 

Egy Ford F150 Lightning elektromos kisteherautót vásárolt 2023 januárjában, nem volt olcsó mulatság. Ára 115 ezer dollár (40 millió forint) plusz áfa volt. Elmondása szerint részben a munkája végzéséhez van szüksége autóra, részben szabadideje eltöltéséhez, ami főként hétvégi háza felkeresését és némi horgászást jelent. Emellett környezetbarát autót akart venni.

5

Az autóvásárlás után azonban nagyon hamar szembejöttek vele az elektromos autózás velejárói. Két töltőt kellett telepítenie, egyet a házában, egyet a munkahelyén. Ez tízezer dollárjába került (3,5 millió forint). Lakásának teljes elektromos rendszerét hozzá kellett igazítania az új terheléshez, amiért 6 ezer dollárt fizetett (2,1 millió forint).

Minden összejött

Nem sokkal később volt egy kisebb balesete. Bevitte az autót a szervizbe, hogy kijavítsák az első lökhárítón a világítást. Ezt követően az autó hat hónapon át dekkolt a Ford a műhelyben, és a gyártó nem is válaszolt panaszos e-mailjeire és telefonhívásaira. Az igazi nagy kaland azonban ezt követően kezdődött, amikor Bala családostól elindult a lakóhelyétől 2200 kilométere lévő Chicagóba. Menet közben először gyorstöltőt használt, ami többe került, mintha benzint vett volna. A 90 százalékos töltöttségű akkumulátorokkal 350 kilométert tudott megtenni.

A második megállónál lévő töltő nem működött. A hibabejelentésre megadott telefonszám süket vonalat adott, kerestek egy másik töltőpontot, ami szintén üzemen kívül volt. Ekkor már késő délutánra járt az idő, úgyhogy ideje volt valamilyen tartalék terven gondolkodni. A szerencsétlen villanyautó-tulajdonos végül behajtott egy Ford-szervizbe, ott hagyta az autóját és az út hátralévő részét egy a szerviztől kölcsön kapott benzines autóval tette meg. Hazafelé visszacserélte az autókat.

Bala arra a következtetésre jutott, hogy elektromos autóját a mai körülmények között legfeljebb lakóhelyén, városi forgalomban használhatja. Vigyáznia kell, nehogy koccanjon, mert az újra sok hónapos szervizeléssel járhat.