Öngólt rúgott a Ford-vezér
Ha reklámnak szánta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója, hogy egy jókora út megtételére vállalkozott az F-150 Lightninggel - ami egy friss, de kellemetlen sztoriban is főszereplő -, akkor ez nem igazán jött össze.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója az egyik augusztus napon útnak indult a vállalat villanyflottájának egyik zászlóshajójával, egy F-150 Lightning kisteherautóval - derül ki a Yahoo Finance beszámolójából. A cégvezető az út alatt első kézből szembesülhetett az elektromos autózás kihívásaival.
Egy közel 1000 kilométeres útvonalat választottak a Szilícium-völgytől Las Vegasig, út közben érintve Los Angelest. Az autót kétféle hatótávval árulják, az egyik nagyjából harmada, a másik a fele a választott útvonalnak – papíron –, így út közben mindenképpen meg kellett állni egy pár akkumulátortöltésre.
A legnagyobb meglepetés akkor érte a cégvezetőt, amikor megállt egy népszerű áramkúton a 17 ezer lakosú kaliforniai Coalinga városában 320 kilométerre San Franciscótól. Rákötötte az autót egy lassú töltőre, ami 40 perc alatt kapacitásának nagyjából 40 százalékára pumpálta fel az akkumulátorpakk energiatartalmát.
Nagyon finoman fogalmazott az utazásáról készült videóban, amikor erre reagálva mondta:
„Az akkumulátortöltés nagy kihívást jelent”.
Aztán hozzátette még, hogy tanulságos volt megtapasztalni, milyen fontos a gyorstöltés lehetősége. Ezzel arra utalt, hogy a Ford volt az első autógyártó, amely megállapodott a Teslával, hogy utóbbi gyorstöltőhálózatát a fordosok is használhatják a jövőben. Ezekből egyelőre 12 ezret telepítettek az Egyesült Államokban, ami nagyon messze van a szükségestől.
A tudósítás alatt megjelent kommentek írói kihasználták, hogy beolvashatnak egy nagy autógyártó vezetőjének. Egyikük szerint Farley nem őszinte. A kommentelő úgy véli, hogy a Ford Lightning akkumulátorainak energiatartalmát 10 százalékról 80 százalékra a leggyorsabb töltővel is csak 45 perc alatt lehet feltornászni. A nulláról 100 százalékra töltés két órát vesz igénybe. Emellett az autó a legnagyobb akkupakkal is csak 400 kilométert tud megtenni autópályán egy töltéssel, télen ennél is kevesebbet. Ebből az jön ki, hogy egy 45 perces töltéssel 300 kilométert lehet vele autózni.