Akár 20 perccel is nőhet a győri vonatok menetideje – elrohadt ugyanis a pálya
Ha nem mondtuk volna még elégszer, hogy a magyar vasút az utolsókat rúgja, az államvasút megteszi helyettünk is. A Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal állapota ugyanis annyira leromlott, hogy a 140 km/órás pályasebesség helyett ideiglenesen 100 km/órára korlátozzák a megengedett sebességet a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 (!) kilométeres szakaszon, erősítette meg a HVG információját a MÁV.
Az 1-es számú vasútvonal Magyarország legforgalmasabb, folyamatosan kapacitáshatáron üzemelő vasútvonala, amely amellett, hogy jelentős elővárosi forgalmat bonyolít, Magyarország legfontosabb nemzetközi vonala is, napi többszöri vonatokkal Németország és Svájc, valamint óránkénti vonatokkal Ausztria felé.
A MÁV tájékoztatása szerint a kihelyezett „lassújelek” miatt a menetidő 5-10, de esetenként 10-20 perccel is meghosszabbodhat. A vasúttársaság hivatalos indoklása szerint „a pálya korossága többszörösen meghaladta tervezési életciklusát”, illetve az „állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.” A MÁV szerint a probléma megoldására részletesen kidolgozott tervvel rendelkeznek, addig is azonban “a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”.
A Közlekedő Tömeg egyesület a Facebookon reagált a MÁV közleményére, szerintük „a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton “talpfákhoz” rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egyszerűen elporladtak”.
A magyar vasúttal az elmúlt időszakban többször is foglalkoztunk, első alkalommal a társadalmi hozzáállással, majd az augusztusi válsághelyzettel, végül egy kis lengyel kitekintővel.