2023.08.31. 12:05

Mivel az MC20 technikáját csomagolták újra, az Alfa Romeo poszterhőséért előre fizető 33 szerencsés kérhette a duplaturbós V6-tal szerelt benzinest 621 lóerővel, vagy éppen a teljesen elektromosat is a 102 kWh kapacitású akkumulátorral, ami ugyan 750 lóerős a 800-voltos rendszernek hála, ám 590 kilóval nehezebb is. Az eladási arányokról nem beszélnek, de ez itt az Alfa Romeo 33 Stradale.

AR0XX 002TS

Mikor még élt a Fiat-Chrysler akkori császára, az Alfa Romeo megmentője, Sergio Marchionne, a cég a középmotoros 6C megalkotásáról ábrándozott. Aztán Marchionne meghalt, a prioritások változtak, a Maserati pedig kiszabadult a Ferrari alól, és megcsinálta a valóban kiváló MC20-as szériát.

Jó a 2,9-es V6 az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio orrában is, de a Nettuno a trükkös hengerfejekkel egy erősebb és újabb motor. Arról nem is beszélve, hogy a Maserati karbon vázában egyszerűbb az eleve abba tervezett hajtásláncot használni a nyolcsebességes duplakuplungos váltóval. Így hát az új Alfa nem több, mint az MC20 a Carozzeria Touring Superleggera karosszériájával és belterével. A végeredményt látva ennyi talán elég is.

A Fiat 124 Spider is egy Mazda MX-5, nincs hát min csodálkozni. Az Alfa Romeo megérdemelt egy csúcsmodellt, a Stellantis luxusmárkája a Maserati, a technika pedig bizonyítottan működik. Más kérdés, hogy bár mindössze 33 készül a modern 33 Stradale Alfákból, aki mégis inkább az eredetire vágyik, szintén megtalálhatja a számítását Olaszországban.

Ahogy a Maserati szupersportautójából is készül elektromos MC20 Folgore néven, úgy az Alfa Romeo 33 Stradale is elérhető elektromos hajtáslánccal, mellyel majdnem hat mázsával nehezebb. Hiába hát az extra teljesítmény, nehéz elképzelni, hogy a gyűjtők ne főleg a benzinest rendelték volna. Az utolsó pillanatban vagyunk a belsőégésű sportmotorok terén, a Maserati Nettuno pedig egy olasz mestermű 621 lóerővel, vagy többel, ha épp versenymotorként használják.

Azért érdemes pár szót ejteni a kabinról is, mert a Carozzeria Touring Superleggera és az Alfa Romeo csapata tényleg átrajzolta az utascellát. Mondjuk a három millió eurós listaár mellett illett is.

Kéne, az Alfa Romeo pedig örülhet, hogy végre megkapta, amire már egy évtizede várt. Ugyan nem csinálhatta meg a 6C-t, de a Maserati sem gyárthatta le az Alfieri koncepciót, mert helyette lett hirtelen egy Ferrari Roma. Aztán mégis nyert mindenki, beleértve a Touringot is.