A BKK az Egységes Forgalmi Modell (EFM) segítségével megvizsgálta, hogyan változna 2024 januárjától Budapest és vonzáskörzetének forgalma a főbb utakon, ha a teljes M0-s fizetőssé válna.
A vizsgálat eredményét Karácsony Gergely osztotta meg Facebookon, amellyel kapcsolatban elmondta, hogy a bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, valamint a legnagyobb dugók az Árpád- és Rákóczi hídon lennének. Csaknem a teljes M0-son és az M31-es autópályán csökkene a forgalom a leginkább. Valamint a teherforgalom is megnőne a belvárosban, ugyanis azon így olcsóbb lesz áthajtani.
A főpolgármester részletezte, hogy az M0-s fizetőssé tétele a III. és a IV., valamint a XXI. és a XXII. kerületek lakóit/autósait kényszeríten fizetésre, ha városon belül akarnának közlekedni. „A forgalmi modell alapján naponta mintegy 16.700 ilyen utazás történik Budapesten belül, vagyis ez a sarc több tízezer budapestinek jelenthet többletkiadást” - tette hozzá.
Karácsony azt is kritizálta, hogy ez a BKK azon buszaira is érvényes lenne, amelyek igénybe veszik az M0-st - ebből jelenleg 29 ilyen autóbusz van, de sokkal nagyobb járműállományt érintene.