Már tíz éve annak, hogy a McLaren bemutatta a P1-et, ami már abban a pillanatban egy modern legendává vált. A P1 volt az első modell, ami elkezdte a márka Ultimate szériáját. Azóta a lista egy P1 verzióval és további három modellel (a Senna, a Speedtail és az Elva) bővült, és a következőre még pár évet kell várnunk, de az igen nagy valószínűséggel a P1 utódja lesz, ami jelenleg P18 kódnéven fut.
A P1 megjelenése nagyjából egyidőbe esett a riválisok hibrid szupersportautóinak megjelenésével – ez volt a Ferrari LaFerrari és a Porsche 918. Ezt a rivalizálást a Grand Tour Holy Trinity nevű epizódja még inkább kiélezte. Azóta a három márka újonnan megjelenő modelljeit olykor-olykor összehasonlítják, de közel sem lehet őket annyira egy kalap alá venni, mint a P1, LaFerrari, 918 triót lehetett.
Ez viszont pár éven belül megváltozhat. A Porsche már bemutatta a 918 utódját, a Mission X-et. A LaFerrari utódja még várat magára, de már láthattuk álcázva. A P1 utódját viszont teljes rejtély övezi, de annyira, hogy a róla megjelenő hírek is kétesek.
Augusztus közepén számoltunk be arról, hogy elképzelhető, hogy a P1 utódja villanyautó lesz, ahogy a 918 esetében is. Viszont cikkünk megjelenése után egy, az utód fejlesztésében résztvevő személy jelezte, hogy ez nem így lesz, valamint még megosztott pár érdekes információt a P18 kódnéven futó modellről.
P kódok
- P11 McLaren 12C / 650s
- P11R McLaren 675LT
- P12 McLaren P1
- P12R McLaren P1 GTR
- P13 McLaren 570s
- P13R McLaren 600LT
- P14 McLaren 720s
- P14R McLaren 765LT
- P14HS High Sport
- P14LM LeMans
- P14HDK High Downforce Kit
- P15 McLaren Senna
- P15R McLaren Senna GTR
- P16 McLaren Artura
- P16S McLaren Artura Spider
- P17 új 720S
- P18 P1 utód, nincs még neve
- P19 következő Artura
- P22 McLaren GT
- P23 McLaren Speedtail
- P26 McLaren Elva
- P26W McLaren Elva Windscreen
- P28 McLaren 720s facelift
- P29 McLaren GT facelift
- P94 Solus
Ugyanis bármennyire halad a villanyosítás felé az autóipar, a McLarennél jelenleg nem preferált a tisztán elektromos hajtás – ezt egyébként már óvatosan megfogalmazásban a márka vezérigazgatója is megjegyezte. Ezáltal a P18 hajtása hibrid lesz. Azt viszont még titok, hogy milyen akkumulátorral szerelik.
Mint megtudtuk, kifejezetten technikai értelemben nem lesz konkurencája a készülő McLarennek, de egy kategóriába sorolják / versenytársnak tekintik többek között a Koenigsegg Jeskót, Bugatti Mistralt, GMA T.50-et, AM Valkyrie-t, Lotus Eviját és az AMG Project One-t.
A P18 fejlesztési, tervezési- gyártási és technológai kivitelezésében sok pontról visszaköszön a P1, ugyanis az egész programot egy legendaként fogják fel. A P18 legnagyobb prioritása a vezethetőség, kezelhetőség. A P1 leszórítóerejéhez képest szignifikáns növekedést várnak a P18-tól. A P1 257 km/h sebességnél 600 kg leszorítóerőt generál, és légellenállási együtthatója mindössze 0,34. Ezek azok a számok, amiben a P18 jelentősen erősebb lesz.
A P1 dizájn terén is fontos mérföldköve volt a McLarennek, így a P18 esetében jogosan merülhet fel a kérdés, hogy az utód is egy új irány előfutára lesz-e. Az biztos, hogy a márkára jellemző dizájnjegyeket fogja hordozni, de ezt a leírtak szerint „egy olyan köntösben, amelyen azonnal látszik a versenypályára született vérvonal, méghozzá sokkal erősebben, mint bármely eddigi modell esetében. Egy telivér versenyautó képét fogja adni. ”
A P18 három verzióban lesz kapható (legalábbis kezdetben): Coupe, Spider és GTR. A kupéból 375 darabot terveznek készíteni, aminek ára 1,8 millió fontról indul (818 millió forint). A Spider, vagyis kabrió verizóból 150 darab lesz, ami 1,95 millió fontba kerül (886 millió Ft). A legdurvább, GTR verzióból lesz a legkevesebb; 35 darab. Az ára is sokkal magasabbról indul, ugyanis 2,2 millió fontba kerül, vagyis 1 milliárd forintba. Viszont az extrák könnyen duplázhatják az árakat, arról nem is beszélve, ha MSO (McLaren Special Operations) kivitelt szeretne a vevő, aminek részeként csaknem bármit személyre szabhat.
Viszont ha minden jól megy, nem kell 2030-ig várni a P18-ra. Ugyanis a jelenlegi állás szerint 2027-re, de inkább 2028-ra datálják az utód piacra kerülését. Bár a piacra kerülés ebben az értelemben prózai, ugyanis ha minden igaz, már mindnek van gazdája.