Utcányi 911-pavilonban prezentáltak több, normál méretű 911-est
Nemrég ért véget a Nemzetközi Autókiállítás Münchenben, ahol több márka is nagy erőkkel képviseltette magát. Például a Porsche se vette félvállról a feladatot, ugyanis építettek egy pavilont, ami kívülről egy gigantikus 911-est formáz.
A 911-es hatvanadik évfordulóját ünnepli idén a Porsche, ennek apropójából épült a hatalmas pavilon is. Itt meg lehetett tekinteni a márka újdonságait élőben, illetve ahogy ilyenkor illik, régi darabokat is kiállítottak.
Közelről is meg lehetett csodálni a 911 S/T-t, amit kimondottan a típus évfordulójára rakott össze a Porsche. Ez a modell külsejét tekintve leginkább a GT3 Touringot idézi, de egyes elemei más változatokról érkeztek. Az S/T azért is különleges, mert a jelenlegi, 992-es generációból ez a legkönnyebb, utcai változat, hiszen mindössze 1386 kilós.
Az előbbinél is izgalmasabb darab a Porsche Mission X, ami a Carrera GT és a 918 Spyder utódja, és egészen biztos, hogy elképesztően gyors lesz. Az már most kiderült, hogy a Mission X mennyire csodásan néz ki, minden részlete szinte már kínosan kidolgozott.
Az ezer négyzetméter alapterületű, hatalmas 911-esben, illetve annak környékén meg lehetett nézni egy hatvan évvel ezelőtti 911-est, és több jelenlegi modellt is, többek között például egy Spyder RS-t is. Az ünneplésre amúgy jó okuk van, hiszen az elmúlt évtizedekben összesen több, mint 1,2 millió 911-et adtak el, és a típus egyértelműen a legjelentősebb sportautók között van.
Az első Porsche 911-et 1963-ban, Frankfurtban mutatták be, az első szériában gyártott példány pedig 1964-ben érkezett. Ha érdekel a Porsche 911, és annak kezdeti évei, itt bővebben is olvashatsz róla:
Forrás: IAA Mobility / Porsche