A Ford legnépszerűbb modellje, az F-150 kisteherautó hibrid változatát keresik leginkább azok az autósok, akik hajlandóak többet fizetni a környezetet kevésbé szennyező autókért. A villanyváltozat le van maradva.
A Ford Motor azt tervezi, hogy kétszeresére növeli hibrid F-150 pickupjának gyártását, miután a teljesen elektromos változat iránti kereslet nem erősödik úgy, mint várták – írja a CNBC.
Az autógyártó arra számít, hogy a V6-os benzinmotorral felszerelt hibridből 2024-ben 20 százalékkal többet adhat el hazai piacán, mint 2023-ban. Azt azonban nem árulta el a cég, hogy ezek a tervek pontosan hány autó gyártását és eladását jelentik, de az F-150-esnél ez tízezres nagyságrend lehet.
A detroiti autógyártóknál sztrájkra készülő UAW szakszervezet vezetői és tagjai örömmel fogadhatják a hírt, mert ez azt jelenti, hogy kevésbé fenyegeti elbocsátás a belső égésű motorokat gyártó üzemekben dolgozókat.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója július végén beszélt arról, hogy meg akarják négyszerezni a hibridek gyártását, mert ezek iránt erős a kereslet. A tisztán elektromos meghajtású autók előállítását is növelik, de a korábban tervezettnél lassabb tempóban.
Kumar Galhotra, a gyártó hagyományos autókért felelős vezetője úgy véli, hogy az F-150 hibridje lehet az Egyesült Államokban a legnagyobb számban eladott hibrid. Ezzel megelőzheti a Toyota RAV4-est és a Priust.
A Ford nem árulja el, hogy mennyibe fog kerülni az F-150-es 3,5 literes V6-os (PowerBoost) motorral felszerelt hibrid változata a 2024-es modellévben. Csak annyit tudni az F-150 Limited csúcsmodell ezzel az erőforrással 83 ezer dollárt (közel 30 millió forint) kóstál. A tisztán benzines alapmodell ára 35 570 dollár (12,7 millió forint) lesz a 2023-as alapmodell 34 585 dolláros ára helyett. A legérdekesebb újítás talán az lesz, hogy az autó kapható lesz a teherszállító részen oldalra nyíló ajtóval is a hagyományos lefelé nyíló megoldás mellett. Ez megkönnyíti a rosszul kezelhető és/vagy súlyos tárgyak felpakolását a platóra.