Többször is írunk már róla, hogy egyre inkább kiéleződik a helyzet a legnagyobb amerikai autógyártók és az UAW szakszervezet által képviselt munkások között. Míg a dolgozók 46 százalékos béremelést, a korábbi nyugdíjrendszer visszaállítását, a megélhetési költségek támogatását és négynapos munkahetet követelnek, az autógyárak ezeket nem tartják teljesíthetőnek.
A Ford vezér Jim Farley szerint legalábbis az UAW követeléseinek elfogadása csődbe vinné a vállalatot, a szakszervezettel ráadásul egyezkedni sem lehet. „Mindenki azt képzeli, hogy valami irodában elrejtőzve éppen az utolsó egyezkedéseknél tartunk, és ezt is szeretnénk... de semmi ilyen nem zajlik. Nem kaptunk ellenajánlatot Shawn Faintől (az UAW vezetője) vagy az UAW-tól."
Farley arra is utalást tett, hogy nem egészen érti, mi zajlik a szakszervezeten belül:
„Nyolcvan éven keresztül mindig sikerült rendeznünk az ilyen nézeteltéréseket, mert a Fordnál mindig a munkások oldalán állunk. Nálunk van a legtöbb UAW tag, nekünk van a legtöbb emberünk, több autót építünk, mint bárki más, de sosem láttunk még ilyet." – zárta a Ford vezér, aki szerint a szakszervezet azt akarja, hogy válasszák inkább a csődöt a dolgozóik támogatása helyett.
Az UAW elnöke úgy tűnik, nem hajlandó engedni a követeléseikből. „Lélekben felkészültem a sztrájkra, ha meg kell tennünk, mert tudom, hogy a jók oldalán állunk ebben a csatában. Ez a munkás osztály és a gazdagok, a nincstelenek és a tehetősek, a milliárdos osztály és mindenki más csatája."