Egy ideje már szó volt róla, hogy a – JLR után – az Audi hamarosan új logika alapján nevezheti el a modelljeit. Bár a jól ismert típusjelek, mint az A7 vagy Q5 maradnak, a számokhoz mostantól többletjelentés is társul.
A gyártó eddigi nevezéktana méretek szerint különböztette meg a modelleket: az A1 volt a legkisebb, az A8 pedig a legnagyobb. Ez a logika a Q, R, RS, és S betűjelű típusok esetén is ugyanígy működött. Hamarosan azonban a betű után álló szám már az autó hajtásláncára is utal majd.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a német gyártó összes jövőbeni elektromos modellje páros számú típusnevet kap, míg a belső égésű autóiknak páratlan szám szerepel majd a nevében. „Mivel a jövő teljesen elektromos lesz, úgy döntöttünk, a páros számokat a villanyautóknak adjuk. A jövőben egyértelmű lesz, hogy [például] az A6 egy elektromos autó." - mondta az Audi technikai főnöke, Oliver Hoffmann.
A jelenlegi, belső égésű motoros A6 tehát A7 néven folytatja, míg az A6 E-tron csak simán A6-ként érkezhet meg, hiszen ez is kifejezi az autó elektromos mivoltát. Hogy a zavar tovább fokozódjon, az e-tron jelölés is megmarad, ám a TDI és TFSI feliratokhoz hasonló jelentéssel bír majd. Hogy mi lesz a jelenlegi A7-tel? Megy a levesbe.
Hoffmann szerint az új nevezéktanra azért volt szükség, hogy egy tiszta, érthető struktúrát mutathassanak a vásárlóiknak. Szerintünk ez nem annyira sikerült, ahogy az sem egészen egyértelmű, mi lesz a páratlan számokkal, ha egyszer a jövő teljesen elektromos lesz.