A Toyota AE86-ot 1983-ban mutatták be, és az évek során az egyik legikonikusabb japán sportautó lett belőle. Az esélyei eleve jók voltak: csodálatosan pörgős, egyhatos szívómotor, alacsony tömeg és hátsókerék-hajtás.
De nem csak a remek adottságai miatt lett belőle legendás sportautó, hanem több alkotás miatt is, amiben megjelent az autó. A Hacsirokunak komoly szerepe volt az Initial D mangában és animében, illetve a Gran Turismo és a Need for Speed néhány részében is feltűnt a típus.
Most, hogy a típus 40 éves lett, a Toyota egy különleges modellel tiszteleg előtte: az Initial D AE86-osára emlékeztető külsejű GR86-ot mutattak be. Ez egyébként tisztelgés a sokadik hatványon, hiszen a GT86, majd később a GR86 eleve az AE86-nak állít emléket azzal, hogy átülteti a modern korba a kicsi, japán sportautó fontos pozitív tulajdonságait.
Mit jelent a Hacsiroku?
Az AE86-ra ráragadt a Hachiroku becenév, ami bár remekül hangzik, igazából sokkal egyszerűbb a jelentése, mint azt bárki gondolná. Ma már egybe szoktuk írni, de ez alapvetően két szó: a hachi a nyolc, a roku pedig a hat. Tehát a jól hangzó név simán csak az autó számát jelöli japánul.
A GR86 40th Anniversary Edition nevű verziója sok fekete dekorációval érkezik: feketék a tükrök, a hátsó szárny, és az Initial D-ben szereplőhoz hasonlóan fekete matricacsíkokat húztak a kerékjárati ívek közé. Érdekes, hogy nem csak fehérben, hanem pirosban is kapható lesz a limitált GR86, amiből összesen 200 darab készül majd.
Az automatával és manuállal is kérhető, Since 1983 40th szövegekkel is ellátott különkiadás mechanikai szempontból is változott: nagyobb, Brembo fékeket és Sachs lengéscsillapítókat kapott. Ezeket egyébként meg lehet rendelni a nem limitált GR86-okba is. Korábban már készült egy Trueno Edition is a GR86-ból, ami az eredeti Sprinter Trueno modern átirata.
Forrás: Toyota