„A villanyautók jelentik az abszolút mobilitási megoldást. Már több mint egymillió ügyfél csatlakozott hozzánk, és megtapasztalta a Nissan elektromos járműveivel járó örömöt, és ebből most már nincs visszaút” – mondta Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója. Ezzel együtt pedig bejelentette: A Nissan 2030-ra csak villanyautókat fog értékesíteni Európában.
A vezérigazgató szerint a karbonsemlegességhez vezető út a megújuló energiákat felhasználó villanyautókban van, és ennek az elérése a céljuk 2030-ig.
A Nissan 2030-ig 27, valamilyen elektromos hajtással rendelkező autót tervez bemutatni, amelyből 19 teljesen elektromos lesz. Ebben az időszakban a Nissan egy kobaltmentes technológiát is bevezet, hogy a 2028-as pénzügyi évre 65 százalékkal csökkentse az elektromos járművek akkumulátorainak költségét. Ugyanezen időszakra szeretnék elérni, hogy saját fejlesztésű, teljesen szilárdtest-akkumulátorokkal (ASSB, all-solid-state battery) ellátott villanyautókat dobjon piacra.
A 19 villanyautóból már kettőt bejelentett a cég, hogy jön Európába a közeljövőben. Ebből az egyik a Micra utódja lesz, amit egy belépő-szintű villanyautónak szánnak. A másikról pedig annyit tudunk, hogy a brit sunderlandi gyárukban készítik.
A Nissan már egy ideje amúgy is mellőzi az európai piacot. A Nissan Z nálunk már meg sem jelent, és ezek szerint kár is várni rá. Viszont ez azt jelentheti, hogy egy új Nissan GT-R-ből is kimaradunk - hacsak nem villanyautó lesz belőle, vagy 2030 előttig PHEV.