A Dacia után jön az eMag és a Dedeman. Rangsor a szomszédból.
A Daciát hozta ki a legértékesebb romániai márkanévnek Brand Finance tanácsadó cég 1,062 milliárd eurós - 414 milliárd forintos - becsült értékkel – írja a Maszol.ro magyar nyelvű romániai hírportál az economedia.ro gazdasági portál cikkét.
Az idei toplistán a tavalyi éllovas, a magyar piacon is ismert eMag online kiskereskedő a második helyre csúszott vissza 877 millió eurós becsült értékkel. A Dacia értéke a Brand Finance szakértői szerint 30 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, míg az eMagé 15 százalékkal csökkent. Ennek a magyarázata az, hogy az autópiac és az autógyártás felszálló ágban van, miközben az online kereskedelem növekedése érezhetően megtorpant azóta, hogy véget ért a koronavírus-járvány.
Kik vannak még?
Akárcsak tavaly, a harmadik helyet idén is a Dedeman hipermarketlánc foglalja el. A romániai hazaitulajdonban levő barkácsáruház-lánc márkaneve öt százalékkal, 530 millió euróra emelkedett a tanácsadócég becslése szerint. A Petrom olajipari vállalat tavaly még negyedik volt, idén azonban a hatodik helyre csúszott vissza. Utóbbi cég márkanevének értéke mindössze 1 százalékkal, 425 millió euróra nőtt. Miközben a Banca Transilvania 25, a Digi pedig 32 százalékkal erősödött. Ennek következtében a kolozsvári pénzintézet már negyedik, 494 millió euróval, az egyik leggazdagabb romániai magyar, Teszári Zoltán távközlési szolgáltató cége pedig ötödik, 426 millió euróval.