Olcsó, készletről elérhető, 7 évig garanciás autókkal támad az MG, aggódhat: mindenki más
Itthon az MG az első fecske a kínai SAIC Motor tárházából, de vezettünk már Nio ET7-et, hamarosan három villanyautóval jön a BYD, felkészül a Dongfeng, és én várom a Geely fiatalokra hangolt Lynk & Co márkájának ajánlatait is. Addig viszont itt van három új MG, melyek közül kettő elektromos, valamint a ZS magyarországi különkiadása, mely száz darabos limitált szériaként kapható.
A kategórián belül prémiumnak számító beltérrel az MG HS 600 ezer forintos kedvezménnyel, a tízmilliós vonalnál nyit. Az MG5 Electric az egyetlen picivel 14 millió forint környékén induló elektromos kombi a piacon, a ZS EV pedig hasonlóan van árazva, csak éppen egy kompakt crossover. Az MG ráadásul a szokásos hétéves garancia mellé bedobta a szintén hét évig tartó ingyenes műszaki átvizsgálást is. Mindenkinek sok sikert.
Idén augusztusban az MG 1,81 százalékos piaci részesedést ért el, amivel hajszállal ugyan, de megelőzte a Teslát, a Lexust, a Seatot, a Citroënt és a Minit is. A Mazda és a Peugeot még előtte, de vajon meddig? Ráadásul bő egy év alatt, 1351 eladott autó után azt is büszkén hirdeti az MG, hogy vásárlóinak csak 34 százaléka céges, vagyis az autók kétharmada magánkézben landol.
Az árak mellett az MG azonnali készlettel csábít, és a normál hétéves garancia mellé bedobott a csomagba hét év ingyenes műszaki átvizsgálást is. Tehát az első hét évben az MG ingyen átnézi a motort, a sebességváltót, a kormányművet, a felfüggesztést, a fékrendszert, a légkondit és az elektromos rendszert is. Társítsunk hát az ajánlathoz autókat is.
Az MG HS a Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a SsangYong Korando, a Ford Kuga, a Nissan Qashqai és a Skoda Karoq ellen indul, mindegyiknél hosszabb tengelytávval. A teljes hossz 4574 mm, a kabin pedig érdekesebb, mint elsőre gondolná az ember. Az anyagok jók, az alapfelszereltség pedig magas, hiszen benne van a kulcs nélküli nyitás, a LED lámpák, a sportülések, az esőérzékelő és a keret nélküli, automatikusan elsötétedő belső tükör is.
162 keményen dolgozó lóerő az 1,5 literes GDi-től, 550 ezerért már az automata váltó is társul hozzá, míg a metálfény 170 ezer, a bőrkárpitozás pedig 150 ezer forint. Cserébe az egész HS buli 600 ezres kedvezménnyel nyit, tehát még a 12 milliós csúcsmodell is kineveti az inflációt, bármekkorának is könyvelik éppen.
Az MG5 Electric ma a legolcsóbb (egyben egyetlen) elektromos kombi Magyarországon. Az Opel Astra Electric és a Kia e-Niro durván kétmillióval kerülnek többe, az MG szerint a Peugeot e-308 SW pedig nem is elérhető, szemben az ő villanykombijukkal.
Az MG5 Electric négy és fél méter hosszú, a csomagtere pedig 479 literes. Két hajtáslánccal lehet kapni, 14,4 milliós belépőárral. 320 kilométeres (WLTP szerinti) hatótáv tartozik a 130 kW-os teljesítményhez és az 50 kWh kapacitású LFP akkumulátorhoz, és 400 kilométeres hatótáv a 115 kW teljesítményhez és a 60 kWh-s NCM akkuhoz.
LED fényszórók, 10,25 colos érintőképernyő, telefontükrözés, kulcs nélküli nyitás, valamint V2L, vagyis külső elektromos eszközök töltése 2,2 kW maximális teljesítményig. Ez a hasznos funkció egyébként minden elektromos MG-ben elérhető.
Végül itt a ZS EV, 448 literes csomagtérrel, 500 kilós vontatási kapacitással, fűthető ülésekkel és minden egyébbel, amit az MG5 Electric alapára is tartalmaz. 320 vagy 440 kilométeres hatótáv az 51,1 és a 72,6 kWh-s akkumulátorokkal, szintén a már említett V2L töltési képességgel.
Az alapár 14,5 vagy 16,5 millió forint, az Opel, a Peugeot, a Kia és a Hyundai pedig nem örül. Nem vidám akkor sem, ha az MG autóinak értéktartása új márkaként egyelőre kérdőjeles egyenlet. Ha pedig a benzines kell a ZS-ből, itt a magyar limitált széria is, 7,9 millió forintért a hatsebességes Aisin automata váltóval. Csak száz darab lesz belőle, az üléskárpit szövet, minden egyéb lényeges kényelmi funkció pedig széria.
Nyugaton nagyon szép eladásokat ér el mostanában az MG, és ilyen ajánlatok mellett nálunk sem várható másképp. Kérdés, mit kezdenek ezzel a megszokott európai, japán és koreai gyártók? Rövid távon látszólag semmit, mert ez a helyzet már itt van, készletről, olcsó új autókra pedig mindig lesz kereslet.