Olcsó, készletről elérhető, 7 évig garanciás autókkal támad az MG, aggódhat: mindenki más
Itthon az MG az első fecske a kínai SAIC Motor tárházából, de vezettünk már Nio ET7-et, hamarosan három villanyautóval jön a BYD, felkészül a Dongfeng, és én várom a Geely fiatalokra hangolt Lynk & Co márkájának ajánlatait is. Addig viszont itt van három új MG, melyek közül kettő elektromos, valamint a ZS magyarországi különkiadása, mely száz darabos limitált szériaként kapható.
Így nyüszítünk Kína Teslájában - Nio ET7 Totalcar teszt
Teszteltük a kínai autógyártás jelenlegi csúcsát. A NIO ET7 alig kapható Európában, de már nagyon nyomasztó a jelenléte.
A kategórián belül prémiumnak számító beltérrel az MG HS 600 ezer forintos kedvezménnyel, a tízmilliós vonalnál nyit. Az MG5 Electric az egyetlen picivel 14 millió forint környékén induló elektromos kombi a piacon, a ZS EV pedig hasonlóan van árazva, csak éppen egy kompakt crossover. Az MG ráadásul a szokásos hétéves garancia mellé bedobta a szintén hét évig tartó ingyenes műszaki átvizsgálást is. Mindenkinek sok sikert.
Idén augusztusban az MG 1,81 százalékos piaci részesedést ért el, amivel hajszállal ugyan, de megelőzte a Teslát, a Lexust, a Seatot, a Citroënt és a Minit is. A Mazda és a Peugeot még előtte, de vajon meddig? Ráadásul bő egy év alatt, 1351 eladott autó után azt is büszkén hirdeti az MG, hogy vásárlóinak csak 34 százaléka céges, vagyis az autók kétharmada magánkézben landol.
ZS-kategóriás?
Teszten az itthon is kapható olcsó kínai SUV: 8 milláért már a fullosat adják 7 év garival. Hol a hiba?
Az árak mellett az MG azonnali készlettel csábít, és a normál hétéves garancia mellé bedobott a csomagba hét év ingyenes műszaki átvizsgálást is. Tehát az első hét évben az MG ingyen átnézi a motort, a sebességváltót, a kormányművet, a felfüggesztést, a fékrendszert, a légkondit és az elektromos rendszert is. Társítsunk hát az ajánlathoz autókat is.
Az MG HS a Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a SsangYong Korando, a Ford Kuga, a Nissan Qashqai és a Skoda Karoq ellen indul, mindegyiknél hosszabb tengelytávval. A teljes hossz 4574 mm, a kabin pedig érdekesebb, mint elsőre gondolná az ember. Az anyagok jók, az alapfelszereltség pedig magas, hiszen benne van a kulcs nélküli nyitás, a LED lámpák, a sportülések, az esőérzékelő és a keret nélküli, automatikusan elsötétedő belső tükör is.
162 keményen dolgozó lóerő az 1,5 literes GDi-től, 550 ezerért már az automata váltó is társul hozzá, míg a metálfény 170 ezer, a bőrkárpitozás pedig 150 ezer forint. Cserébe az egész HS buli 600 ezres kedvezménnyel nyit, tehát még a 12 milliós csúcsmodell is kineveti az inflációt, bármekkorának is könyvelik éppen.
Az MG5 Electric ma a legolcsóbb (egyben egyetlen) elektromos kombi Magyarországon. Az Opel Astra Electric és a Kia e-Niro durván kétmillióval kerülnek többe, az MG szerint a Peugeot e-308 SW pedig nem is elérhető, szemben az ő villanykombijukkal.
Az elektromos Astra kifinomult gép, az Opel pedig nem lassít
Büszkék rá, hogy az Astra Electric nem nehezebb, mint a plug-in hibrid. Vagyis 1,679 kiló, ami tényleg nem rossz, bár az akksi is csak 54 kWh.
Az MG5 Electric négy és fél méter hosszú, a csomagtere pedig 479 literes. Két hajtáslánccal lehet kapni, 14,4 milliós belépőárral. 320 kilométeres (WLTP szerinti) hatótáv tartozik a 130 kW-os teljesítményhez és az 50 kWh kapacitású LFP akkumulátorhoz, és 400 kilométeres hatótáv a 115 kW teljesítményhez és a 60 kWh-s NCM akkuhoz.
LED fényszórók, 10,25 colos érintőképernyő, telefontükrözés, kulcs nélküli nyitás, valamint V2L, vagyis külső elektromos eszközök töltése 2,2 kW maximális teljesítményig. Ez a hasznos funkció egyébként minden elektromos MG-ben elérhető.
Végül itt a ZS EV, 448 literes csomagtérrel, 500 kilós vontatási kapacitással, fűthető ülésekkel és minden egyébbel, amit az MG5 Electric alapára is tartalmaz. 320 vagy 440 kilométeres hatótáv az 51,1 és a 72,6 kWh-s akkumulátorokkal, szintén a már említett V2L töltési képességgel.
Az alapár 14,5 vagy 16,5 millió forint, az Opel, a Peugeot, a Kia és a Hyundai pedig nem örül. Nem vidám akkor sem, ha az MG autóinak értéktartása új márkaként egyelőre kérdőjeles egyenlet. Ha pedig a benzines kell a ZS-ből, itt a magyar limitált széria is, 7,9 millió forintért a hatsebességes Aisin automata váltóval. Csak száz darab lesz belőle, az üléskárpit szövet, minden egyéb lényeges kényelmi funkció pedig széria.
Nyugaton nagyon szép eladásokat ér el mostanában az MG, és ilyen ajánlatok mellett nálunk sem várható másképp. Kérdés, mit kezdenek ezzel a megszokott európai, japán és koreai gyártók? Rövid távon látszólag semmit, mert ez a helyzet már itt van, készletről, olcsó új autókra pedig mindig lesz kereslet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
