Az ND jelölésű MX-5 generáció már 2015 óta van velünk, és úgy tűnik, a Mazda még tervez vele pár évig. A japán gyártó megmutatta hazájában a kedvelt sportkocsi legújabb, enyhe ráncfelvarráson átesett változatát.
A 2024-es MX-5 új LED-es irányjelzőket, hátsó lámpát, valamint fényszórókat kap, utóbbi ráadásul már a nappali menetfényeket is magában foglalja az eddigi, lökhárítón elhelyezett megoldás helyett. Szintén változás, hogy a hűtőmaszk bal oldalán kap helyet egy radaregység is, melyet az adaptív tempomat használ. Ezeken kívül egy Aero Gray fantázia nevű metál szürke szín, és több új 16 és 17 colos felni is elérhető.
A belső változások szokás szerint főleg az infotainmentet érintették, melyre rá is fért a frissítés. Az eddigi lassú és elavult rendszert egy jóval modernebb, 8,8 colos kijelzővel szerelt egység váltja. A kárpit mostantól egy retro nyitott sportkocsik ihlette bézses árnyalatban is elérhető lesz. Bár erről a sajtóközlemény nem szól, a képek alapján vörös SOS gomb, frissített műszeregység és USB-C port is helyet kap az utastérben.
Néhány műszaki változás is akad, melyek közül a legnagyobb egy továbbfejlesztett sperrdifi. Egy különleges, DSC-Track nevű üzemmód is elérhető lesz, melynél az aktív menetstabilizátor csak olyan végső esetekben lép működésbe, amikor a sofőr már nem ura az autónak. Mindezek mellett a 1,5 literes motor – magas oktánszámú üzemanyag esetén – négy lóerővel nagyobb teljesítményre képes, míg a 2 literes egység jobban reagál a gyorsításra és gázelvételre.
Bár a frissített MX-5 2024 januárjától csak Japánban elérhető, később minden bizonnyal globálisan is rendelhető lesz.