A McLaren nem készít elektromos sportautót, de SUV-t sem
A globális trendeket és folyamatokat, valamint a témában készült tanulmányokat látva egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy a közlekedés jövője tisztán elektromos lesz. Ennek fényében felmerül a kérdés: mikor válthatnak akkumulátorokra és villanymotorokra a világ olyan meghatározó sportautógyártói, melyek DNS-ének eddig szerves részét képezte a benzingőz és az üvöltő belső égésű motorok.
Úgy tűnik, a McLarennél nem akarják elsietni az átállást – erről beszélt legalábbis a brit gyártó CEO-ja, Michael Leiters. A vezető szerint nem elvi, hanem sokkal inkább gyakorlati problémáik vannak az elektromos hajtással, pontosabban az akkumulátorokkal. Ezek súlya egyelőre nem teszi lehetővé könnyű és agilis szupersportautók gyártását, márpedig ezek minden McLaren alap értékei. Leiters nem is számít rá, hogy ezen a téren előrelépés történhet az évtized vége előtt.
A vezető azt is hozzátette: a régóta pletykált SUV egyelőre nem prioritás. A McLaren a Ferrarival, Porschével és Lamborghinivel ellentétben még nem rendelkezik SUV modellel, bár a brit gyártó már korábban elismerte, hogy foglalkoztatja őket a téma. Michael Leiters még egy áprilisi kereskedői konferencián meg is szellőztette, hogy 2028-ban egy teljesen új, négyajtós négyüléses autóosztályt vezetnek be. Bár a hagyományos hobbiterepjárók öt ajtóval érkeznek, a McLaren már korábban bejelentette: ha építenek is egy SUV-szerű modellt, az nem szokványos lesz. Sőt. Jamie Corstorphine termékstratégiai igazgató szerint az SUV forma sincs kőbe vésve.