Ezzel a hengerfejjel forog majd 12 000-et a léghűtéses Porschéd
Tömény fémpornó az angol Swindon Powertrain Porsche 911 M64 nevű 24-szelepes tuning hengerfeje. A kései léghűtéses modellekhez készült.
Nemrég a szintén angol Tuthill 911K kapcsán merült fel a kérdés, hogy mégis hogyan foroghat 11000-et egy öreg 911. Nos, ennek a kicsivel modernebb 911-esekre szánt hengerfejnek a tetejét 12000 rpm-re lőtte be a Swindon.
Mellesleg az egész három és fél kilóval könnyebb is, mint a Porsche 993 gyári hengerfejei.
A tesztelés során az derült ki a gázcseréről, hogy a 993 motorjába negyven százalékkal gyorsabban áramlik a levegő, majd hatvanhat százalékkal gyorsabban távozik is a kipufogószelepeken át.
Az A356-osztályú alumíniumból öntött hengerfejeket természetesen precíziós CNC marással alakítják véglegessé.
Talán nem meglepő, hogy a szelepek mellett a rugók, a vezérműtengelyek és minden egyéb is titánból készül. Tízezres fordulat felett nem lehet spórolni az anyagokkal.
A készlet ráadásul egy az egyben passzol a 993 kenési rendszeréhez, vezérléséhez és kipufogójához, ami feltételezi, hogy a 964-es is jóban van vele. Persze előbb találj egyet, mert a Singer megvette már az összes roncsot.
A hengerfej egy olyan üzemben készül, ami legalább három BTCC bajnok motort adott már a világnak. Még szerencse, hogy Anglia tele van ilyenekkel.
A 40 mm-es szívószelepek mellé 33 mm-es kipufogószelepek járnak. Limitált kiadás lesz ez is, de a 30 ezer fontos ár miatt a közönsége is kellően szűknek ígérkezik.
Egy mindennel felszerelt Mazda MX-5 ára ez, akár az RF verzióból is. Nem releváns, csak egy viszonyítási alap.
A régi Porschékra akkora a kereslet, hogy ez még csak a jéghegy csúcsa. Ha pedig trükkös motort szeretnétek látni, ajánlom az óbudai Kamm Manufaktur és a JPS Aircooled közös kétliteresét is a 912C farában. Injektoros, és hatalmas alublokkokból faragja a svájci mester.