Hétfő délelőtt mutatták be az első bérelt mozdonyt a tizenötből, amit a MÁV-START arculatára alakítottak át. De a mozdonyt már kényszerpihenőre kellett küldeni, ugyanis ajtóvezérlési hiba lépett fel első útja során. A hibát a helyszínen sikerült elhárítani, és folytathatta is az útját - írta az Index.
A MÁV sajtóosztálya portálnak megerősítette az információt. „A Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel Kőbánya-Kispest állomáson. A helyszínen elhárítottuk a hibát, és a szerelvény folytatta az útját. A Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCityben a tervezettnek megfelelően közlekedik” – írták.
Ez a mozdony egyike annak a 15 Siemens ES 64U2 V7 Taurus villanymozdonynak, amit az Akiem cégtől bérelnek. Ezek a mozdonyok 20-21 évesek és átlagosan 3 millió kilométert futottak. Bár mind az életkor, mind a futásteljesítmény – még vasúti mércével is – magasnak számít, de ezek a Taurus mozdonyok minden szempontból sokkal modernebbek és fiatalabbak, mint a MÁV Szili és Gigant mozdonyai.