A Volkswagen 12 év után befejezi az Up gyártását, és így már a Polo a márka legkisebb, gyártásban levő modellje, írta az Autocar.
Az Up (tekintsünk el attól, hogy hivatalosan "up!" a helyes formája) először 2011-ben került forgalomba a Volkswagen Fox utódjaként. Az Up pedig nem volt más, gazdaságos városi autó. És ebben bizony pár kompromisszummal, de remekelt. Kis hazánkban a fapados verziót megjelenésekor 2,6 millió forintért lehetett megvenni. Ennyiért akkor egy Suzuki Splash-t vagy Fiat Pandát lehetett megvásárolni. Ennél olcsóbban pedig egy Chevrolet Sparkot vagy Kia Picantót.
A kisautó csak egyliteres háromhengeres benzinmotorral volt kapható, amely felszereltség függően 60 vagy 75 lóerős volt. Első tesztünk során az Up 10/7-es értékelést kapott, de a népítélet jelenleg 7,8-on áll.
Aztán 2014-ben jött az e-Up, ami ahogy a neve is mutatja egy villanyosított verziót takart. Kezdetben 18,7 kWh-s akkumulátorral árulták, aminek NEDC hatótávja 160 kilométer. Ezért a 60 kW-os, 210 Nm-es rosszaságért pedig bő nyolcmillió forintot kértek el. Az apró akkumulátort csak 5 év múlva cserélték az autóban egy 36,8 kWh-ra, amivel a hivatalos adatok már 260 km-es hatótávot ígértek. Bár Nyegleó a tesztjében azt írta, hogy az autó teljesen feltöltve 350 km-t írt ki, de ráadva a klímát, ez leesik 280 km-re.
Visszatérve a benzines Upra: 2016-ban kapott egy faceliftet, amivel nem csak külseje és belseje változott minimálisan, hanem az ereje. Már kemény 90 lóerőt ás 160 Nm-t tudott kifejteni a már TSI motor! Ati ezt a tesztjét azzal zárta, hogy a turbómotor mindenkit egy dolog foglalkoztatott: lesz-e belőle GTI? Akkor választ erre nem kapott. De ugyanezen év végén bejelentették: lesz up! GTI.
Viszont a GTI verzió sportos dizájnnal, 118 lóerővel és hatsebességes manuális váltóval volt kapható. Viszont ez volt az első verzió, aminél bejelentették, hogy befejezik a gyártását. Akkor még csak annyit mondott a VW, hogy az elektromos, gázos és benzines változatokat továbbra is gyártják, de ezeket a jövőben egy apró ID. villanyautó fogja leváltani.
Az Upnak két platform-testvére volt: A Seat Mii és a Skoda Citigo. Az előbbit 2020-ig, az autóbbit pedig '21-ig lehetett kapni. VW Upot már a márka hazai oldalán konfigurálni nem lehet, a cikk írásának pillanátban is csak egy darab e-Up van készleten, 11,7 millió forintért.