Itt a Citroën új, olcsó villanyautója, az ë-C3

2023.10.17. 16:18

A Citroën bemutatta a C3 negyedik generációját: az új ë-C3 kizárólag elektromos hajtással készül, cserébe azt ígérik, hogy a lehetőségekhez képest megfizethető lesz. Európa több országában 23300 eurós kezdőáron kínálják majd, ami átszámítva kevesebb, mint 9 millió forintnak felel meg. Magyar árakról még nem volt szó.

Egy teljesen új autóról van szó, ami a Stellantis Smart Car platformjára épül, de lesznek benne egyedi megoldások is. A külső alapjait már láthattuk az Oli tanulmányautón, de ott még nagyon extrém, abszolút nem szériaérett formában.

Az ë-C3 pár apróságtól eltekintve kívülről igen visszafogott darab: a sziluettje szögletes, a részletei nem túl érdekesek. Az orron már az új, némileg katonai rangjelzésre emlékeztető, új emblémát találjuk, amit a nehezen azonosítható, kaotikus lámpák vesznek körbe. Hátul szintén hasonló lámpákat találunk.

Mivel az elektromos C3 egy jövőre érkező típus, szinte kötelező, hogy a hasmagassága emelt legyen, de ezúttal ezt kiegészítették egy ügyes trükkel is. A futóműben progresszív, hidraulikus ütközőelemek vannak, amik nagy berugózásoknál fokozatossá, kellemessé teszik a csillapítást. A Citroën Advanced Comfortra keresztelt rendszert egyelőre csak az ë-C3 kapja, ráadásul minden változatnál az alapfelszereltség része.

A futóművel megegyező, hangzatos nevet kapják az ülések is, amik extra párnázást kaptak, és a gyártó szerint rendkívül kényelmesek lesznek. A hivatalos információk szerint a konkurenciához képest tágasabb lesz az ë-C3.

A belső sokkal kevésbé eklektikus, mint a külső. Bár a beltér nagyon egyszerű, mégis akadnak benne olyan színek és formai megoldások, amiktől barátságosnak és ötletesnek hat. Különösen jól néz ki a többszintes műszerfal, ami a régi Citroëneket idézi.

Az ë-C3-at egyetlen villanymotor hajtja, ami maximum 113 lóerőt tud leadni. A nulla-száz 11 másodperc, a végsebesség 135 km/h. A lítium-vas-foszfát akkumulátor 44 kilowattórás, ami a WLTP szerint 320 kilométeres hatótávhoz elegendő. Az akkut maximum 100 kilowattal lehet tölteni: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 20 százalékról 80 százalékra 26 perc alatt tölthető az ë-C3.

A ma megszokott biztonsági technológiák nagy része (éberségfigyelő, táblafelismerő, vészfék-asszisztens, sávtartó) elérhető lesz, de azt nem közölték, hogy ebből mennyit tartalmaz az alapfelszereltség. Azt elárulták, hogy kétféle felszereltség lesz: a You a belépő, a Max a gazdagabb változat.

A kereskedésekbe 2024-ben érkeznek az első ë-C3-ak, a már említett, 9 millió forintnak megfelelő alapáron. A Citroën azt mondja, hogy később érkezik egy ennél is olcsóbb, kisebb hatótávú változat is. Utóbbi előreláthatólag 2025-ben jöhet, nagyjából 200 kilométeres hatótávot tud majd, az ára pedig 20 ezer euró, azaz átszámítva nagyjából 7,7 millió forint körül indulhat.

Forrás: Citroën