A Stellantis bemutatta az összes új kishaszonjárművét – és az elég sok!
Technikailag három, gyakorlatilag 12+1 új modelljét újította meg a Stellantis. A 12 jármű a konszern továbbfejlesztett elektromos és hidrogénes platformjain alapszik.
Külsőleg kevésbé, kabinban többnyire, technológiában pedig jelentősebben változik a Citroen, Opel, Vauxhall, Fiat, Peugeot és RAM kishaszonjárművei. Mivel az újítás technikailag három modellt jelent, gyakorlatban már 12+1-et jelent (a plusz egy a RAM, ugyanis nekik csak ProMaster van).
A kompakt kishaszon kategóriába az Opel Combo, Citroen Berlingo, Fiat Doblò és a Peugeot Partner kap újítást. Ezek hatótávja 330 km-re nőtt.
A közepes méretű kategóriában a Citroen Jumpyt, Fiat Scudót, Opel Vivarót és a Peugeot Expertet találjuk. Ezt a triót már 50 és 75 kWh-ás akkumulátorral is lehet választani, az utóbbi hatótávja pedig 350 km.
Zárásként pedig a nagy méretű kategóriába tartozik a Citroen Jumper, a Fiat Ducato, az Opel Movano, a Peugeot Boxer és a Ram Promastert. Itt csak 110 kWh-ás akkumulátorral találkozhatunk, aminek hatótávja 420 km. Viszont 150 kW-os gyorstöltést kapunk mellé, amellyel az akkumulátor 0-ról 80 százalékra egy óra alatt feltöltődik.
A 13 modellbe akár 10 colos érintőképernyő is kérhető. Az Apple Carplay és az Android Auto pedig vezeték nélkül is működik. Az első fényszórók már LED-esek, de az Opelek Matrix LED-del is kérhetőek. Mindegyiket felszerelték regeneratív fékrendszerrel, amely a jármű súlyát is figyelembe veszi. Ezt pedig a kormány mögötti bajuszkapcsolókkal lehet állítani. Valamint korszerűsítették a vezetői segédrendszereket, és a szükséges frissítéseket is már a "felhőből" kapja az összes modell.
A villanyosított modellek az idei év végén lesznek kaphatóak, a hidrogén üzemanyagcellások viszont csak 2024-ben jelennek meg.