Vad sportautó érkezett a Toyotától

2023.10.26. 06:10

A Japan Mobility Show ezúttal főleg a koncepcióautókról és a tervekről szól. A Nissan egy GT-R-nek tűnő tárgyat mutatott be, a Mazda egy izgalmas, kis sportautóval készült, a Honda pedig bemutatta az új Prelude-öt.

A Toyota és Lexus se alszik: előbbinél megmutatták a szebb bZ4X-et, vagyis az FT-3e-t, utóbbinál pedig az LF-ZC és LF-ZL a két nagy újdonság. A Toyotánál azonban nem csak elektromos hobbiterepjáróban gondolkodnak, adtak munkát a GR-részlegnek is: ez lett az FT-Se, ami egy igen látványos szupersportautónak tűnő tárgy.

A harsány narancssárga sportautó egyelőre ugyanúgy csak egy tanulmány, mint ahogy az eddig felsorolt autók, ugyanakkor reményteli, hiszen ebből az következik, hogy a Toyotát foglalkoztatja a témakör.

Az FT-Se-t nagyon odatették, hiszen nagyjából úgy néz ki, mintha egy versenyautó, és egy kemény sportautó szerelemgyereke lenne. Hiába, a klasszikus szupersportautós arányok még mindig jól működnek: lapos, széles kaszni, hangsúlyos kerékjárati ívek, és optikailag előre tolt, szűk kabin. Semmi nagy megfejtés nincs, a recept mégis működik.

Az igen szögletesre rajzolt sportautó külseje elég hatásvadász, mégis olyannak tűnik, amit akár már most is gyárthatnának. Bár nagyon úgy néz ki, mintha középmotoros lenne, a látszat csal: az FT-Se egy tisztán elektromos autó lesz, aminél a sportos vezethetőségen, és a fejlett aerodinamikán lesz a fő hangsúly.

A beltér minimalista, és a Toyota szerint a következő évek megoldásait vetíti előre. Érdekesek például a térdeket oldalról támasztó, flexibilis betétek, amik miatt a sofőr stabilabban ülhet akkor is, ha épp nagy erőknek van kitéve.

A Toyota elég szűkszavú volt az újdonsággal kapcsolatban, így például konkrét adatokat sem közölt: sajnos nem ismerjük a teljesítményt, a tömeget, és semmi egyebet. Egyelőre azt se árulták el, hogy az FT-Se örökre egy távoli tanulmány marad, vagy a közeli — vagy távoli — jövőben érkezhet egy ehhez hasonló, sportos Toyota.

Forrás: Toyota