Pár napja a Toyota a Japan Mobility Show-n bemutatta legújabb sportautó koncepcióját, az FT-Se-t. Bár a kétüléses sportautó kétségtelenül látványos, azon kívül, hogy a gyártásérett verzió teljesen elektromos lesz, nem sok technikai részletet osztott meg a gyártó.
Szerencsére azonban a Top Gear magazin puhatolózott egy kicsit az FT-Se vezető mérnökénél, aki elejtett néhány információmorzsát arról, mire is számíthatunk. Fumihiko Hazama szerint a sportautóban két elektromos motor kap helyet: egyik az első, míg másik a hátsó tengelyen. Bár a modell így összkerékhajtású lesz, a motorok hangolásának hála inkább hátsókerék-hajtásúként fog viselkedni. Bár teljesítményértékeket nem tudunk, 3 másodperces 0-100-at és 250 km/h körüli végsebességet céloz meg a gyártó. Sőt! Egy nürburgringi célidőt is belőttek már.
![](https://kep.index.hu/1/0/5160/51605/516050/51605069_6a796d89b08551c833edc96d714437ec_wm.jpg)
A modell súlya továbbra sem ismert, nem kell azonban egy hatalmas számra számítani. A mérnökök célja, hogy egy könnyű de mégis merev autót alkossanak, alacsony súlyponttal. Ennek érdekében egy speciális, harmadik generációs akkumulátort használnak majd, mely könnyebb a jelenlegi megoldásoknál. Emellett a karosszéria szénszál-erősítésű műanyag, alumínium és acél keverékéből készül.
![](https://kep.index.hu/1/0/5160/51605/516050/51605085_6de3cf7c05c406e495a7cf9fa259a93d_wm.png)
Bár a mérnökök itt sem bocsátkoztak részletekbe, az aerodinamika terén is számíthatunk trükkös megoldásokra, melynek része a jókora diffúzor is.
Az FT-Se gyártásérett változata 2026-ban érkezhet. A Toyota szerint a modellnek nincs köze a régóta pletykált elektromos MR2 utódhoz.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)