Nagyon erős negyedévet zárt a Toyota, miközben versenytársai erőlködnek termelésük elektromos átállításával, a japán autógyártónak arra is van pénze, hogy visszavásárolja részvényei egy részét.
Egészen nagyot kaszált a Toyota azon, hogy halogatja a tisztán elektromos autók gyártásának forszírozását. Arra számítottak, hogy az autósok jelenleg inkább az átmenetinek tekintett hibrideket fogják keresni a szalonokban – derül ki a CNBC beszámolójából.
A vásárlók ugyanis az ismert gondok miatt nem hajlnak az elektromosra: a magas ár, a hatótávfrász és a nem kellően kiépült töltési és szervizinfrastruktúra miatt valóban inkább a hibrideket vásárolják. A vállalat júniusban bejelentette, hogy agresszíven terjeszkedni akar az elektromos autók piacán is, ám csak 2026-ra akarják felfuttatni a termelést évi 1,5 millió tisztán elektromos Toyota eladására.
Ez a cég éves értékesítésének kevesebb mint 15 százaléka lesz. Ennek szellemében egyebek mellett 8 milliárd dollárt - Magyarország komplett éves GDP-jének majdnem 5 százalékát - költ a Toyota arra, hogy a korábban tervezettnél jóval nagyobb akkumulátorgyárat építsen az Egyesült Államok Észak-Karolina államában. Ez azonban a jövő zenéje.
Hibridboom
A vállalat jelenleg abból él, hogy az átlagos vásárlók, főleg az amerikaiak többsége, akik autózni akarnak, nem feltétlenül a villanyautók rajongói, egyelőre nem vesznek belőlük.

A Toyota hagyományos hibrid autóinak eladása több mint 40 százalékkal, 888 ezerre nőtt a vállalat üzleti évének szeptember 30-án zárult második negyedében. A konnektorból tölthető hibridek eladásai 90 százalékkal, 39 ezerre ment fel. A hibridek, az akkumulátoros és az üzemanyagcellás autók eladása összesen a cég globális forgalmának 36,4 százalékát adta szemben a 2022-es második üzleti negyedév 27,3 százalékos arányával. Az üzemi eredmény 155 százalékkal, 1,44 ezer milliárd jenre - 9,5 milliárd dollárra - nőtt. Ezt főként a hibridek jó árának köszönhette a japán cég. Az árbevétel 24 százalékkal, 11,44 ezer milliárd jenre - 75,7 milliárd dollárra emelkedett.
A Toyota 2,4 millió autót adott el július és szeptember között, ami a leggyengébb időszak a világ autópiacain. Ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A cég a 2024. március 31-én végződő üzleti évben immáron 4,5 ezer milliárd jen nyereséget vár a korábban előrejelzett 3 ezer milliárd helyett. Ebben a jen vártnál gyengébb árfolyama is szerepet játszik. A vállalat a jó eredmények miatt úgy döntött, 100 milliárd jen (662 millió dollár) értékben vásárol vissza részvényeiből és osztalékát papíronként 5 jenről 30 jenre (20 dollárcent) emelte.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
