Retro Cruiser '99-ből: egy Toyota és egy Hummer keveréke
A Toyota Land Cruiser 40-es szériáját 1960-ban, tehát jó 63 évvel ezelőtt mutatták be. A közelről nézve váratlanul kicsi 40-es bármikor könnyen felismerhető a közel ülő körlámpáival, és a kasznitól markánsan elkülönülő sárvédőivel. Az arányai is jellegzetesek: keskeny, rövid kaszni, magas fülke, szinte függőleges szélvédő és rövid tengelytáv. Van azonban egy 40-es Land Cruisernek tűnő tárgy, amin ugyan látszanak a típus stílusjegyei, az arányai egyáltalán nem stimmelnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660271_8f0c4a1f09375f82ea54638ed5f81a5d_wm.jpg)
Ez azért van, mert egy egyedi autóról van szó, ami a Retro Cruiser Concept nevet viseli. Ez egy Toyota alkotás, tehát nem egy kreatív műhely húzta rá az öreg kasznielemeket egy modernebb terepjáróra. A sztorija viszont érdekes, hiszen nem a Toyota hivatalos dizájn-részlege készítette a Retro Cruisert.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660279_5bcd117abe4818758bc97f8dd92bf181_wm.jpg)
Az autó úgy született 1999-ben, hogy a Toyota sales csapata és a híres versenypilóta, Rod Millen felvetette, hogy mi lenne, ha csinálnának egy olyan Land Cruisert, amiben a technika modernebb, a külső viszont retró. Bármilyen hihetetlen, ezt nem úgy oldották meg, hogy egy újabb autót lemezeltek át: a Retro Cruiser egy régi darab átalakításával készült.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660281_adc8fccfcbfa6a1b7bc735df421668c4_wm.jpg)
Az alapot egy 1967-es FJ45 Wagon adta, aminek huszonöt centivel megnyújtották az alvázát, és a biztonság kedvéért az első nyomtávot ki is szélesítették tízzel. A legnagyobb hangsúlyt a futóműre fektették, mivel a gyárinál jóval komfortosabbra szerették volna alakítani az autót. A hátsó futóművet átépítették függetlenre, és tekercsrugókat szereltek be.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660285_bc737f9e03db0be2f21fde9351f83fc2_wm.jpg)
Más lett a differenciálmű is, a kerekeket pedig 17 colos, jóval szélesebb darabokra cserélték. A leglátványosabb részlet viszont kétségkívül az, hogy az egész kasznit kiszélesítették, amitől a Retro Cruiser teljesen más arányú, jóval izmosabb kiállású autó lett.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660283_0502c55111ead0c3ae0a57975945d6e2_wm.jpg)
A motortérbe bekerült az akkori, 100-as Land Cruiser 230 lóerős, 4,7 literes motorja, amihez egy egyedi gyártású, Borla kipufogórendszert kapcsoltak, hogy rendesen szóljon a V8. Elég ütős lehetett 1999-ben, ahogy az ezüst színű, széles Toyota begurult valahova a hatalmas kerekein, miközben kellemesen rotyogott benne a motor.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660273_dc6674fd2f974d0fe1cef35178c64f5a_wm.jpg)
Ahogy a külsőt, úgy a belsőt is átalakították: az egészet újrahúzták Connolly-bőrrel, és beépítettek pár extrát is. Így például van benne műholdas telefon, navigáció és víztartály, hiszen a Retro Cruisert alapvetően terepjárónak szánták, nem csupán bemutatóautónak. Még egy bukókeretet is beépítettek, ami követi a beltér formáit, így nincs igazán útban, a kaszni merevségének viszont jót tesz.
![](https://kep.index.hu/1/0/5166/51660/516602/51660277_8cddda90dbb0d62cdefdde083720ddac_wm.jpg)
A 24 éves, egyedi Toyotát most leporolták, kicsit felújították, hogy a világ újra rácsodálkozhasson. A Retro Cruisert a SEMA Show-n mutatták be, a Toyota standján, ahol egészen holnapig meg is tudod nézni, ha épp Las Vegasban jársz.
Forrás: Toyota
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)