Íme a legritkább Aston, ami most eladó

2023.11.07. 07:27

Az Aston Martin 2020-ban ült fel az aktuális divathullámra: ekkor mutatták be a DBX-et, a márka első hobbiterepjáróját. Sokkal korábban is kacérkodtak azonban egy nagy, végtelenül túlzó SUV gyártásán, készült is belőle prototípus.

A Lagonda LUV Concept egy hatalmas hobbiterepjáró, amivel az Aston Martin a Lagonda márkanevet szerette volna feléleszteni. Az autó alapjai a Mercedestől származnak: az első GL osztályra épül a Lagonda LUV - Luxury Utility Vehicle -, ami akkoriban - és most is - a Merci legnagyobb SUV-je.

A Lagonda valamivel letisztultabb és laposabb, mint a jóval terepjárósabb stílusjegyeket hordó GL, de sikkesnek kár lenne nevezni. Ha van olyan autó, ami tényleg úgy néz ki, mintha egyetlen, nehéz kőtömbből faragták volna, akkor ez pont az. Igazából is nagy, de jóval monumentálisabbnak mutatja magát.

Rákerültek az Aston Martin formai megoldásai: a hatalmas maszk, a fényszórók és - hunyorítva - a vonalvezetés is illeszkedik a márka akkori formanyelvébe. Marek Reichman dizájner még az eredeti Lagonda furcsa farát is rárajzolta, amitől lett egy furán kövér, szedános kiállása is.

A kerekek is óriásiak, szinte már komikus, pályaautós kerékdőléssel. Ez valószínűleg a légrugókra vezethető vissza, de az az érzésünk, hogy itt még következett volna finomhangolás bőven, ha úgy döntenek, hogy készítenek végleges változatot.

A beltérben hullámzó, kaotikus formákat találunk, és az összképről itt se feltétlenül a szép, vagy a visszafogottan elegáns jut eszünkbe. A motortérbe egy 5,9 literes, V12-es motort szereltek, ami jó eséllyel ugyanaz, amit a DBS-ben is alkalmaztak. A Lagonda motorja egy hatsebességes automatán keresztül hajtja mind a négy kereket.

Az egyetlen koncepcióautót 2009-ben mutatták be Párizsban, de végül szériamodell nem készült belőle. Pedig a Lagonda LUV aránylag közel volt a kész állapothoz: egy teljesen működőképes autóról van szó, aminek ugyan nincs rendszáma, elméletileg forgalomba lehet helyezni, és akkor bárki járhat vele utcán.

Vagyis bárki nem, csak az az egy ember aki megveszi, ugyanis most eladó. Vannak vele gondok: például elektronikai hibából akad bőven, amitől a Lagonda nem indítható, és szinte biztos, hogy a légrugós futóműre is ráférne egy felújítás. A leírásban azonban bíztató részek is szerepelnek: ugyanennél a tulajnál régebben működött az autó, saját lábán közlekedett.

Bár egy koncepcióautós szintén kész valamiről beszélünk, vicces, kisipari megoldások azért akadnak bőven. A díszrács lécei már nem túl párhuzamosak, az elektronika nem valami kidolgozott, illetve rengeteg a kesze-kusza, esetleges megoldás.

A rendkívül különleges, mindenképpen igen feltűnő Lagonda LUV koncepcióautót a Collecting Cars hirdeti és a cikk írásának pillanatában 12750 fonton, vagyis 5,6 millió forinton áll a licit. Még bőven van idő az aukció végéig, kíváncsian várjuk, meddig kúszik fel az ár.

Forrás: Collecting Cars