A kínai piacon nagyon hasítanak a minibuszok, ezt pedig a Geely birtokában lévő Volvo is igyekszik meglovagolni. Kaptunk már külső fotókat, sejtelmes kedvcsinálót, ám végre teljes valójában is megcsodálhatjuk az EM90 névre keresztelt luxusmodellt.
A Volvo egy „kényelmes nappali élményét" szerette volna megteremteni az EM90 belsejében, így mindenek előtt a kényelem és az utasok szórakoztatása került előtérbe. Az összesen hat ülést három sorban, kettesével helyzeték el, a legjobb dolga pedig minden bizonnyal a középen ülőknek lesz. Itt ugyanis kihajtható tálcával és pohártartóval felszerelt, fűthető-hűthető luxusfotelek kaptak helyet, melyekről tökéletes rálátás nyílik az első ülések között elhelyezett, a tetőről lenyitható 15,6 colos képernyőre. Ezen különböző streaming szolgáltatásokon keresztül filmeket, sorozatokat nézhetnek az utasok, de tükrözhetik akár okostelefonjukat is.
Az EM 90 hangparancsokat is támogat, így egyetlen utasítással mozivá, konferenciateremmé vagy hálószobává alakítható a belső tér. A képernyőket, az üléseket, az ablakokat, a légkondit és a világítást ilyenkor magától a kívánalmaknak megfelelően állítja az autó.
A további utazási kényelemről a fejlett hangszigetelés és a kényelmes légrugók gondoskodnak.
A kabin eleje korunk Volvóinak trendjeit követi. A minimalista műszerfalon egy 15,4 colos infotainment kijelző és egy kisebb digitális műszeregység kap helyet. Fizikai gombokat főleg a kormányon találunk, így a legtöbb funkciót valószínűleg a kijelző menüben keresgélve érhetjük.
Ami a technikai részleteket illeti, az EM90 egyetlen elektromos motorja 268 lóerővel forgatja a hátsó kerekeket, az ehhez szükséges energiát pedig egy 116 kilowattórás akkumulátorból nyeri. A hatótáv a kínai CLTC teszt szerint 737 kilométer, de akkor sem kell kétségbe esni, ha elfogy az energia: a fejlett gyorstöltésnek hála 10-ről 80 százalékra kevesebb mint 30 perc alatt szalad fel a töltöttség – feltéve persze, ha a megfelelő töltőt használjuk.
Bár a Volvo új a minibusz műfajban, a gyártó szerint az EM90 is képviseli azt a sokoldalúságot, melyről a márka ismert, míg szellemi elődként az 1953-as Duettet nevezték meg.
Mivel az új modell elsősorban a kínai piac elvárásainak megfelelően készült, elsőként oda érkezik. Bár pontos dátumot még nem tudunk, az előrendelések már elkezdődtek. Hogy később mely piacokon mutatkozhat még be az EM90, egyelőre nem közölték.